Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Radyo, Televizyon ve Sinema

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Radyo, Televizyon ve Sinema - Lisans - 2014 ILT4005 Medya Okuryazarlığı Seçmeli 7 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı, medyanın karmaşık yapısına maruz kalan öğrencinin, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek, medya içeriklerini yorumlamak için gerekli analiz yöntemlerini öğretmek ve medya analizine uygun eleştirel yazma yöntemleri hakkında bilgi vermektir. Böylece medya okuryazarı öğrenciler, çeşitli medya platformlarından kendi çıkarımlarını yapabilecekler ve medya prodüksiyonlarını sınıf dışında bile eleştirel bir şekilde analiz edebileceklerdir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Medya okuryazarlığı tanımı, kapsamı, temel yaklaşımlar ve modeller, katkıda bulunan önemli düşünürler, örnek ülke uygulamaları, temel ilkeler, eleştirel medya okuryazarlığı, medyada temsil sorunu ve hukuki boyut.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, tartışma, sınıf içi ve dışı gözlemler, örnek olay ve ödevler

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Mutlu Binark, Mine Gencel Bek, Eleştirel Medya Okuryazarlığı, Kalkedon Yayıncılık, 2010. Melda Cinman Şimşek , Nurçay Türkoğlu, Medya Okuryazarlığı, Pales Yayınları, 2016. Abdurrahman Şahin, Eleştirel Medya Okuryazarlığı, Anı Yayınları, 2011. Medya Okuryazarlığı, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Erzurum. Nilüfer Sezer, Medya Okuryazarlığı, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayını.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Görsel mesajı ve görüntünün arkasındaki gerçeği anlayabilir.
  • Medya mesajlarının ardındaki anlamı çözümleyebilir.
  • Medya mesajlarının nasıl anlam oluşturduğunu anlayabilir.
  • Medya metinlerindeki önyargıları, dönüşleri, yanlış bilgileri ve yalanları algılayabilir.
  • Hikayenin anlatılmayan kısmını keşfedebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Okur-Yazarlık ve Okuryazarlık
2 Okuryazarlık türleri
3 Medya okuryazarlığı tanımı, kapsamı ve ilişkili kavramlar
4 Medya okuryazarlığının tarihsel gelişimi
5 Medya okuryazarlığında temel yaklaşımlar ve modeller
6 Medya okuryazarlığının gelişmesine katkıda bulunan önemli düşünürler
7 Medya okuryazarlığı eğitiminde örnek ülke uygulamaları
8 Ara Sınav Haftası
9 Medya okuryazarlığını gerektiren koşullar
10 Medya okuryazarlığına ilişkin temel ilkeler
11 Medya okuryazarlığı beceri alanları
12 Medya okuryazarlığı ve toplum
13 Eleştirel medya okuryazarlığı
14 Medya okuryazarlığında temsil sorunu
15 Medya okuryazarlığı ve sosyal medya
16 Medya okuryazarlığının hukuksal boyutu
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 10 20
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 10 20
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 4 6 24
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 6 12
Kısa Sınav ve Hazırlığı 4 2 8
Final ve Hazırlığı 2 6 12
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5