Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Radyo, Televizyon ve Sinema - Lisans - 2014 | ILT4005 | Medya Okuryazarlığı | Seçmeli | 7 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Radyo, Televizyon ve Sinema - Lisans - 2014 | ILT4005 | Medya Okuryazarlığı | Seçmeli | 7 | 6,00 | 3 | 0 |
Dersin amacı, medyanın karmaşık yapısına maruz kalan öğrencinin, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek, medya içeriklerini yorumlamak için gerekli analiz yöntemlerini öğretmek ve medya analizine uygun eleştirel yazma yöntemleri hakkında bilgi vermektir. Böylece medya okuryazarı öğrenciler, çeşitli medya platformlarından kendi çıkarımlarını yapabilecekler ve medya prodüksiyonlarını sınıf dışında bile eleştirel bir şekilde analiz edebileceklerdir.
-
Medya okuryazarlığı tanımı, kapsamı, temel yaklaşımlar ve modeller, katkıda bulunan önemli düşünürler, örnek ülke uygulamaları, temel ilkeler, eleştirel medya okuryazarlığı, medyada temsil sorunu ve hukuki boyut.
Anlatım, tartışma, sınıf içi ve dışı gözlemler, örnek olay ve ödevler
-
Türkçe
Mutlu Binark, Mine Gencel Bek, Eleştirel Medya Okuryazarlığı, Kalkedon Yayıncılık, 2010. Melda Cinman Şimşek , Nurçay Türkoğlu, Medya Okuryazarlığı, Pales Yayınları, 2016. Abdurrahman Şahin, Eleştirel Medya Okuryazarlığı, Anı Yayınları, 2011. Medya Okuryazarlığı, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Erzurum. Nilüfer Sezer, Medya Okuryazarlığı, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayını.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Okur-Yazarlık ve Okuryazarlık |
2 | Okuryazarlık türleri |
3 | Medya okuryazarlığı tanımı, kapsamı ve ilişkili kavramlar |
4 | Medya okuryazarlığının tarihsel gelişimi |
5 | Medya okuryazarlığında temel yaklaşımlar ve modeller |
6 | Medya okuryazarlığının gelişmesine katkıda bulunan önemli düşünürler |
7 | Medya okuryazarlığı eğitiminde örnek ülke uygulamaları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Medya okuryazarlığını gerektiren koşullar |
10 | Medya okuryazarlığına ilişkin temel ilkeler |
11 | Medya okuryazarlığı beceri alanları |
12 | Medya okuryazarlığı ve toplum |
13 | Eleştirel medya okuryazarlığı |
14 | Medya okuryazarlığında temsil sorunu |
15 | Medya okuryazarlığı ve sosyal medya |
16 | Medya okuryazarlığının hukuksal boyutu |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 4 | 6 | 24 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |