Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım (İÖ)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Halkla İlişkiler ve Tanıtım (İÖ) - 2012 Lisans ILT405 Medya Okuryazarlığı Seçmeli 7 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı medya okuryazarlığını tanımlamak, dünyada ve ülkemizde medya okuryazarlığının tarihçesi ve bu amaçla ortaya çıkan akım ve kuramları örneklemek, medya okuryazarlığı müfredatları hakkında bilgi vermektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders; Medya Okuryazarlığı kavramı,Media Okuryazarlığının ortaya çıkışı ve önemi,Medya Okuryazarlığında temel ilkeler,Medya okuryazarlığında temel ilkeler,Medya Okuryazarlığı kuramları,Korumacı ve aşılamacı yaklaşım,Dünyada medya okuryazarlağı uygulamaları ,Türkiye'de medya okuryazarlığı eğitimi,Medya okuryazarlığı uygulamaları ,Medya analizleri,Medyada sağlık, kültür ve eğitim,Medyada kadın, siyaset ve spor,Medyada çocuk ve eğlence,Türkiye'de medyanın kullanımı,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Konu anlatımı, sunum

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Medya, toplum, siyaset ve ekonomi ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur
  • Medya, toplum, siyaset ve ekonomi ilişkisini eleştirel gözle değerlendirebilir,
  • Türkiye'de ve dünyada medya okuryazarlığı alanındaki çalışmaların öğrenilmesi
  • Medya okuryazarlığı konusunda üniversiteler, RTÜK ve MEB'in çalışmalarının takibi
  • Medya ürünlerini ve kültürel diğer ürünleri seçerken etik ve insan hakları çerçevesinde içerik analizi yapabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Medya eğitimi, okuryazarlık ve medya okuryazarlığı kavramlarına ilişkin genel bir çerçeve çizilmesi.
2 Medya okuryazarlığı eğitiminde temel yaklaşımlar.
3 Temel Noktaları itibariyle medya eğitimi ve medya eğitiminin önemi.
4 McLuhan, Bloom, Bandura ve Gerbne'ın medya okuryazarlığı eğitimine ilişkin yaklaşımları.
5 Medya Okuryazarlığı eğitiminde örnek ülke uygulamaları, dünyada medya okuryazarlığı uygulamaları.
6 Medya mesajı türleri.
7 Medya okuryazarlığında özellikle yoğunlaşılan kavramlar.
8 Vize Sınavı
9 Medya okuryazarlığında eğitim metodları.
10 Medyada enformasyonun güvenilirliği problematiği ve medya okuryazarlığının önemi.
11 Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkileri.
12 Medya okuryazarlığı konusunda örnek uygulamalar, örnek metin analizleri.
13 Medya okuryazarlığı konusunda örnek uygulamalar, örnek metin analizleri.
14 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5