Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Siyasal Bilgiler Fakültesi - Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (%30ingilizce)-2016 SBKY3028 Medya Siyaset İlişkisi Seçmeli 5 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı siyasi sistem içinde medyanın rolünün anlaşılmasını sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu dersin içerikleri arasında; basının tarihi, sahiplik yapısı ve düzenlemesi, haber yapım süreci, küresel basın ve dış politika yapımı, yeni medya, basın ve seçim kampanyaları, basın ve siyaset ilişkileri, basın ve kamuoyu eğilimleri arasındaki ilişki ve basının geleceği konuları yer almakta.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Tartışma, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Rapor Hazırlama ve Sunma

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Iyengar, Shanto. 2011. Media Politics: A Citizen’s Guide, 2nd edition. W.W. Norton & Company. Daniel C. Hallin, Paolo Mancini. Comparing media systems : three models of media and politics. Cambridge ; New York : Cambridge University Press, 2004. Doris A. Graber. Media power in politics. Washington, D.C. : CQ Press, 2007.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Siyasi aktörler ile medya arasındaki etkileşimi tespit edebilir
  • Medya kaynaklarının güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirebilir ve medya kaynaklarından gelen bilgilerin geçerliliğini karşılaştırabilir.
  • Modern bilgi çağında, Internet ve sosyal medyanın medya gündemi, seçim kampanyaları üzerindeki etkisini tartışır.
  • Basının kamuoyunun siyasetçiler, hükümet ve siyasi yapılarla ile ilgili algısının değişimindeki rolü hakkında bilgi edinir.
  • Türkiye’de ve Dünya’da yazılı ve görsel basının gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin amacı, içeriği, yöntem ve çerçevesi ve temel kavramları
2 Siyaset olgusu ve iktidar ilişkileri
3 Medya, özgürlükler düzeni ve anayasal-siyasal rejim
4 Dördüncü kuvvet olarak medya ve kamusal işlevleri
5 Basın siyasi iktidar ilişkilerinin analizi ve tarihsel süreci
6 İletişim sistemleri ve medya-siyaset ilişkilerine yansımaları
7 İktidar ve kitle iletişim araçları üzerinden rıza üretimi
8 Ara Sınav Haftası
9 Medya-siyaset ilişkilerinde siyasal reklam ve kampanya örnekleri
10 Baskı grupları ve medya-demokrasi ilişkisi
11 Siyasi partiler ve medya
12 Siyasal katılma, seçimler ve medya
13 Medyanın ekonomi politiği ve küresel siyasette medya
14 Siyaset ve propaganda aygıtı olarak medya
15 Alternatif medya : Sosyal medya ve internet gazeteciliği
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 4 56
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 8 16
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 10 20
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 3 3 9
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 7 7
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi