Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans - 2014 ILT2022 Medya ve Akademi İlşkisi Seçmeli 4 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Medya ve Akademi (üniversite) İlişkisini İncelemek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders bir bilgi üretim ve eğitim kurumu olarak üniversite ile bilginin dağtımından sorumlu olan medya arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı hedeflemektedir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Gasset, O. Y. (1997). Üniversitenin misyonu (Çev. B. Üçpınar). İstanbul: Birleşik Yayıncılık. Wissema, J. G. (2009). Üçüncü kuşak üniversitelere doğru (Çev. N. Devrim & T. Belge). İstanbul: Özyeğin Üniversitesi. Spies, P. (2000). University traditions and the challenge of global transformation. In S. Inayatullah, & J. Gidley (Eds.), The university in transformation: Global perspectives on the futures of university (pp. 19-30). London: Bergin & Garvey. Gulbenkian Komisyonu. (2003). Sosyal bilimleri açın sosyal bilimlerin yeniden yapılanması üzerine rapor (Çev. Ş. Tekeli). İstanbul: Metis Yayınları. Çetinsaya, G. (2014). Büyüme, kalite ve uluslararasılaşma: Türkiye yükseköğretimi için bir yol haritası. Ankara: YÖK Yayınları

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Medya ve Üniversite İlişkisi Hem Genel hem de Türkiye Özelinde Anlaşılacaktır
  • Medyanın ve Üniversitenin (Akademinin) Modern Toplumlardaki Önemi Anlaşılacaktır
  • Dünyada ve Türkiye'de Üniversitenin Ortaya Çıkışı ve Gelişimi İncelenecektir.
  • Türkiye'deki Medya ve İletişim Eğitiminin Gelişimi Ele Alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse giriş
2 Akademi ve Üniversite Kavramları
3 Akademi ve Üniversitenin Kökenleri
4 Akademi ve Üniversitenin Tarihsel Gelişimi
5 Akademi ve Üniversite ile Modern Toplum İlişkisi
6 Akademi ve Üniversitenin Modern Toplumdaki Yeri ve Önemi
7 Akademi ve Üniversitenin Türkiye'deki Gelişimi
8 Ara Sınav Haftası
9 Medya Kavramı
10 Medyanın Gelişimi
11 Medyanın Modern Toplumdaki Yeri ve Önemi
12 Medya, Akademi ve Üniversite İlişkisi
13 Bilgi Üretim ve Dağıtım Kanalı Olarak Medya
14 Medya ve İletişim Uzmanı Yetiştirme Yeri Olarak Üniversite
15 Türkiye'de Medya ve İletişim Eğitimi ve Üniversiteleşmesi
16 Türkiye'de Halkla İlişkiler Eğitimi ve Kurumsallaşması
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 12 1 12
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 4 2 8
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 12 5 60
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 2 4
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 13 2 26
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 13 2 26
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi