Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans - 2014 | ILT2022 | Medya ve Akademi İlşkisi | Seçmeli | 4 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans - 2014 | ILT2022 | Medya ve Akademi İlşkisi | Seçmeli | 4 | 5,00 | 3 | 0 |
Medya ve Akademi (üniversite) İlişkisini İncelemek
-
Ders bir bilgi üretim ve eğitim kurumu olarak üniversite ile bilginin dağtımından sorumlu olan medya arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı hedeflemektedir.
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası
yok
Türkçe
Gasset, O. Y. (1997). Üniversitenin misyonu (Çev. B. Üçpınar). İstanbul: Birleşik Yayıncılık. Wissema, J. G. (2009). Üçüncü kuşak üniversitelere doğru (Çev. N. Devrim & T. Belge). İstanbul: Özyeğin Üniversitesi. Spies, P. (2000). University traditions and the challenge of global transformation. In S. Inayatullah, & J. Gidley (Eds.), The university in transformation: Global perspectives on the futures of university (pp. 19-30). London: Bergin & Garvey. Gulbenkian Komisyonu. (2003). Sosyal bilimleri açın sosyal bilimlerin yeniden yapılanması üzerine rapor (Çev. Ş. Tekeli). İstanbul: Metis Yayınları. Çetinsaya, G. (2014). Büyüme, kalite ve uluslararasılaşma: Türkiye yükseköğretimi için bir yol haritası. Ankara: YÖK Yayınları
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Derse giriş |
2 | Akademi ve Üniversite Kavramları |
3 | Akademi ve Üniversitenin Kökenleri |
4 | Akademi ve Üniversitenin Tarihsel Gelişimi |
5 | Akademi ve Üniversite ile Modern Toplum İlişkisi |
6 | Akademi ve Üniversitenin Modern Toplumdaki Yeri ve Önemi |
7 | Akademi ve Üniversitenin Türkiye'deki Gelişimi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Medya Kavramı |
10 | Medyanın Gelişimi |
11 | Medyanın Modern Toplumdaki Yeri ve Önemi |
12 | Medya, Akademi ve Üniversite İlişkisi |
13 | Bilgi Üretim ve Dağıtım Kanalı Olarak Medya |
14 | Medya ve İletişim Uzmanı Yetiştirme Yeri Olarak Üniversite |
15 | Türkiye'de Medya ve İletişim Eğitimi ve Üniversiteleşmesi |
16 | Türkiye'de Halkla İlişkiler Eğitimi ve Kurumsallaşması |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 12 | 5 | 60 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 13 | 2 | 26 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 13 | 2 | 26 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |