Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Gazetecilik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Gazetecilik -Doktora -2016 GZT8212 Medya ve Demokrasi Seçmeli 1 7,50 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, 4. güç olan medyanın demokrasilerdeki diğer üç güç (yasama, yürütme ve yargı) ile bağlantıları, interdisipliner çalışma sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu derste demokrasinin temel göstergelerinden olan ifade özgürlüğü, yargı bağımsızlığı, yürütmeyi denetleyen yasama erklerinin tarihsel gelişim süreçleri işlenmektedir. Bu bağlamada Anayasa ve yaslarda ifade özgürlüğü başta olmak üzere, medyanın iç denetimini editoryal bağımsızlık ve sansüre ilişkin düzenlemeler ele alınmaktadır. Dahası Evrensel aktör olan Birleşmiş Milletler, Avrupa Konseyi, Avrupa Birliği gibi Türkiye'nin üyesi olduğu uluslararası kurumların incelenmesi da dersin kapsamı içindedir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Kuramsal bir ders olan Medya ve Demokrasi, tarafımdan 14 hafta anlatılacak, ancak öğrencinin interaktif katılımını sağlamak için öğrencilere soru sorarak tartışma ortamı sağlanacaktır.

Staj Durumu

No

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Jean Touchard, Siyasal Düşünceler Tarihi, Islık Yayınları İst.2015 John Keane,Medya ve Demokrasi Ayrıntı Yayınları İst. 2000, R. Sunay,Demokratik Toplum Düzeninin Gerekleri ve 1982 Anayasası,Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi , 8 (1-2 (Milenyum Armağanı)) , 615-632 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/suhfd/issue/26619/280662 Ergun Özbudun, Türk Anayasa Hukuku, Ankara 1990. F.Solop, Digital Democracy Comes of Age: Internet Voting and the 2000 Arizona Democratic Primary Elections. PS: Political Science & Politics 2001. B.Hague, ve Loader B.D. Digital Democracy: Discourse and Decision Making in the Information Age. New York,2005

Dersin Web Sayfası

M.Ü.MEOBS

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci demokrasi ile anti demokratik rejimleri karşılaştırabilecek donanım kazanacak
  • Öğrenci demokrasi medya ilişkisini öğrenecek
  • Öğrenci 1990'lardan itibaren dünyada ortaya çıkan güçlü yürütme ve medya sahipliği ilişkisini irdeleyecek
  • Öğrenci katılımcı demokrasilerde Yeni Medya ve İfade Özgürlüğünün boyutlarını görebilecek
  • Öğrenci özgür medya ile serbest medya arasındaki farkı irdeleyecek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş: Klasik Demokrasi
2 Aydınlanma Dönemi düşünürleri ve Güçler Birliği
3 Temsili demokrasi , güçler ayrılığı ve ifade Özgürlüğü
4 Katılımcı demokrasi ve İfade Özgürlüğü
5 Demokratik Anayasalar,Yasalar ve Medya
6 Otoriter Rejimler ve Medya
7 Küreselleşme ve Medya
8 Ara Sınav Haftası
9 Demokrasi kültürü ve Medya
10 Demokrasi ve Sosyal medya
11 Dijital Medya ve Demokrasi
12 İnsan Hakları Demokrasi ve Medya
13 Dijital Demokrasi ve Medya
14 Bireysel demokratik Ödevler ve Medya
15 Genel Değerlendirme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 5 70
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 15 6 90
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 3 2,5 7,5
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 5 4 20
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5