Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Gazetecilik -Doktora -2016 | GZT8212 | Medya ve Demokrasi | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Gazetecilik -Doktora -2016 | GZT8212 | Medya ve Demokrasi | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı, 4. güç olan medyanın demokrasilerdeki diğer üç güç (yasama, yürütme ve yargı) ile bağlantıları, interdisipliner çalışma sağlamaktır.
-
Bu derste demokrasinin temel göstergelerinden olan ifade özgürlüğü, yargı bağımsızlığı, yürütmeyi denetleyen yasama erklerinin tarihsel gelişim süreçleri işlenmektedir. Bu bağlamada Anayasa ve yaslarda ifade özgürlüğü başta olmak üzere, medyanın iç denetimini editoryal bağımsızlık ve sansüre ilişkin düzenlemeler ele alınmaktadır. Dahası Evrensel aktör olan Birleşmiş Milletler, Avrupa Konseyi, Avrupa Birliği gibi Türkiye'nin üyesi olduğu uluslararası kurumların incelenmesi da dersin kapsamı içindedir.
Kuramsal bir ders olan Medya ve Demokrasi, tarafımdan 14 hafta anlatılacak, ancak öğrencinin interaktif katılımını sağlamak için öğrencilere soru sorarak tartışma ortamı sağlanacaktır.
No
Türkçe
Jean Touchard, Siyasal Düşünceler Tarihi, Islık Yayınları İst.2015 John Keane,Medya ve Demokrasi Ayrıntı Yayınları İst. 2000, R. Sunay,Demokratik Toplum Düzeninin Gerekleri ve 1982 Anayasası,Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi , 8 (1-2 (Milenyum Armağanı)) , 615-632 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/suhfd/issue/26619/280662 Ergun Özbudun, Türk Anayasa Hukuku, Ankara 1990. F.Solop, Digital Democracy Comes of Age: Internet Voting and the 2000 Arizona Democratic Primary Elections. PS: Political Science & Politics 2001. B.Hague, ve Loader B.D. Digital Democracy: Discourse and Decision Making in the Information Age. New York,2005
M.Ü.MEOBS
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş: Klasik Demokrasi |
2 | Aydınlanma Dönemi düşünürleri ve Güçler Birliği |
3 | Temsili demokrasi , güçler ayrılığı ve ifade Özgürlüğü |
4 | Katılımcı demokrasi ve İfade Özgürlüğü |
5 | Demokratik Anayasalar,Yasalar ve Medya |
6 | Otoriter Rejimler ve Medya |
7 | Küreselleşme ve Medya |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Demokrasi kültürü ve Medya |
10 | Demokrasi ve Sosyal medya |
11 | Dijital Medya ve Demokrasi |
12 | İnsan Hakları Demokrasi ve Medya |
13 | Dijital Demokrasi ve Medya |
14 | Bireysel demokratik Ödevler ve Medya |
15 | Genel Değerlendirme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 15 | 6 | 90 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 3 | 2,5 | 7,5 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |