Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Temel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Sınıf Öğretmenliği SNF8018 Medya ve Eğitim Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin; çeşitli medya platformlarının eğitim aracı olarak kullanılması, medya okuryazarlığı, medyanın birey ve toplum üzerindeki etkileri, eğitimde dijital oyunlar, online eğitim uygulamaları gibi konularda bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve ilgili konularda akademik yayınlar yapabilecek yetkinliğe ulaşmalarına yardımcı olmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Medya nedir? Medya ve Eğitim Yerli ve yabancı literatür Medya okur yazarlığı Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkileri Siber zorbalık Online eğitim uygulamaları (zoom, Google classroom, whatsapp grupları, coursera, khan Academy, udemy, eba, uzem, edmodo, schooltube, busuu, schoology, vs.) Sosyal medya ve eğitim öğretimde sosyal medya kullanımı Sinema ve eğitim TV ve eğitim Dijital oyunlar ve eğitim

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunum, beyin fırtınası, tartışma, problem çözme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Mehmet Akif Ocak (Ed.), Eğitsel Dijital Oyunlar, Pegem Akademi, Ankara 2013. İbrahim E. Bilici, Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2014 Alanla ilgili yerli ve yabancı makaleler.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Medya ve eğitim alanındaki literatüre hakim olur.
  • Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkilerini bilir.
  • Çeşitli medya platformlarının eğitimde kullanımını akademik düzeyde bilir.
  • Online eğitim uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Medya ve eğitim alanı ile ilgili akademik yayınlar yapar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Medya nedir?
2 Medya ve Eğitim
3 Yerli ve yabancı literatür
4 Medya okur yazarlığı
5 Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkileri
6 Siber zorbalık
7 Online eğitim uygulamaları (zoom, Google classroom, whatsapp grupları, coursera, khan Academy, udemy, eba, uzem, edmodo, schooltube, busuu, schoology, vs.)
8 Ara Sınav Haftası
9 Sosyal medya ve eğitim-öğretimde sosyal medya kullanımı
10 Sinema ve eğitim
11 TV ve eğitim
12 Dijital oyunlar ve eğitim
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Öğrenci sunumları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 15 75
Proje ve Hazırlığı 1 50 50
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5