Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans - 2014 | ILT3025 | Medya ve İnsan Hakları | Seçmeli | 5 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans - 2014 | ILT3025 | Medya ve İnsan Hakları | Seçmeli | 5 | 4,00 | 2 | 0 |
Dersin amacı insan hakları ve medya ilişkisini farklı yönleriyle görünür kılmaktır. Çağdaş dünyada hem etik hem hukuki hem de politik bir çerçeve olarak birey-toplum ve devlet ilişkisini mümkün kılan insan haklarının medyada nasıl yer bulduğunu açığa çıkarmak dersin ana hedefini teşkil etmektedir. Bu doğrultuda, bir yandan kurumsal bir yapı anlamında medyanın insan haklarıyla ilişkisi diğer yandan da medya iletisinin insan hakları açısından yerinin anlaşılması önem taşımaktadır. Dolayısıyla, ders insan haklarının gelişimini ortaya çıkaran kavramsal ve insan hakları ve medya ilişkisini açıklayan kuramsal olmak üzere iki ana hat üzerinden sürdürülecektir. Öncelikle insan haklarının ne olup ne olmadığı tartışılacak, insan haklarının tarih içerisinde gelişimi farklı toplumsal veçheleriyle soruşturulacaktır. Daha sonra ise insan haklarının medyada nasıl yer bulduğu serimlenecektir. Medyanın insan haklarıyla ilişkisi farklı kuramsal yaklaşımlar dahilinde tartışılacaktır. Böylelikle, insan hakları ve medya olgularına yönelik sosyolojik bir analiz imkanı öğrenciler nezdinde ortaya çıkarılmaya gayret edilecektir.
-
Ders insan haklarının gelişimini ortaya çıkaran kavramsal ve insan hakları ve medya ilişkisini açıklayan kuramsal olmak üzere iki ana hat üzerinden sürdürülecektir. Öncelikle insan haklarının ne olup ne olmadığı tartışılacak, insan haklarının tarih içerisinde gelişimi farklı toplumsal veçheleriyle soruşturulacaktır. Daha sonra ise insan haklarının medyada nasıl yer bulduğu serimlenecektir. Medyanın insan haklarıyla ilişkisi farklı kuramsal yaklaşımlar dahilinde tartışılacaktır. Böylelikle, insan hakları ve medya olgularına yönelik sosyolojik bir analiz imkanı öğrenciler nezdinde ortaya çıkarılmaya gayret edilecektir.
Ders anlatımı, sunum ve ödevler
yok
Türkçe
Aybay, Rona. İnsan Hakları Hukuku. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yay., 2015. Arendt, Hannah. Totalitarizmin Kaynakları/2 Emperyalizm. Çev., Bahadır Sina Şener. İstanbul: İletişim Yayınları, 1998. Donnelly, Jack. Universal Human Rights in Theory and Practice, Third Edition, Ithaca: Cornell University Press, 2013. Herman, Edward S. ve Noam Chomsky. Rızanın İmalatı Kitle Medyasının Ekonomi Politiği. Çev., Ender Abadoğlu. İstanbul: bgst Yay., 2012. Marshall, T. H ve T. Bottomore. Yurttaşlık ve Toplumsal Sınıflar. Çev., Ayhan Kaya. İstanbul: Gündoğan Yayınları, 2000. Moyn, Samuel. Son Ütopya: Tarihte İnsan Hakları. Çev., Firdevs Ev. İstanbul: Koç Üniversitesi Yay., 2017. İnceoğlu, Yasemin. Nefret Söylemi ve Nefret Suçları. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2012.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş |
2 | İnsan hakları nedir? - Okuma: Rona Aybay, “1. Bölüm”. |
3 | İnsan haklarının Gelişimi - [Devam] Okuma: Rona Aybay, “1. Bölüm”. |
4 | [Devam] Okuma: Rona Aybay, “1. Bölüm”. |
5 | İnsan haklarının Çağdaş Yükselişi - Okuma: Samuel Moyn, “1. Bölüm”. |
6 | [Devam] Okuma: Samuel Moyn, “1. Bölüm”. |
7 | Hakları dönemselleştirmek - Okuma: T. H. Marshall, Yurttaşlık ve Toplumsal Sınıflar |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | [Devam] Okuma: T. H. Marshall, Yurttaşlık ve Toplumsal Sınıflar. |
10 | Yurttaşlık ve insan hakları - Okuma: Hannah Arendt, Totalitarizmin Kaynakları Emperyalizm. |
11 | [Devam] Okuma: Hannah Arendt, Totalitarizmin Kaynakları Emperyalizm. |
12 | Medya ve insan haklarını birlikte düşünmek - Okuma: Edward S. Herman ve Noam Chomsky, Rızanın İmalatı. |
13 | [Devam] Okuma: S. Herman ve Noam Chomsky, Rızanın İmalatı. |
14 | Medya ve Nefret Suçları - Okuma: Yasemin İnceoğlu, Nefret Söylemi ve Nefret Suçları. |
15 | Nefret söylemini ortaya çıkarmak - [Devam] Okuma: Yasemin İnceoğlu, Nefret Söylemi ve Nefret Suçları. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Atölye ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Seminer ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Demo ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Rapor ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Arasınav ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Final ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |