Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Gazetecilik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Ana Müfredat - 2013 GZT7218 Medyada Güncel Sorunlar Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Medyada Güncel Sorunlar dersi ile öğrencilerin medyanın sorun alanlarını kavraması, kuramsal, kavramsal bağlam içinde Türkiye’de ve dünyadaki eğilim ve gelişmeleri analiz edebilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders kapsamında, medyanın güncel sorunları medyanın siyasal, toplumsal, ekonomik yapılarla karşılıklı ilişkileri çerçevesinde incelenmektedir. Bu şekilde, medyada gözlemlenen güncel sorunların temelleri ve yapısal yönleri analiz edilmektedir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Okuma, araştırma, tartışma, ödev

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Emre Bağce, “Türkiye’de Medya ve Demokrasinin Yapısal ve Etik Sorunları”, İnsan ve İnsan Dergisi, 7/25, 2020, 9-28. Esra Arsan, “Sivil İtaatsizlik Bağlamında Bir Araştırma: Gazeteci Gözüyle Sansür ve Otosansür”, Cogito, (Sivil İtaatsizlik Sayısı), 67, 2011. Güliz Uluç, “Medya Yapılarının Küreselleşmesi”. Doğu Batı, 18, 2002. Murat Özgen, Türkiye’de Basının Gelişimi ve Sorunları. İstanbul: İÜ. İletişim Fakültesi Yay., 2003. Semra Atılgan, Gazetecilerin Korunması İstihdam Sorunları ve Çözüm Önerileri. İstanbul: Gazeteciler Cemiyeti, 1991. Tolga Yazıcı, Medya Mülkiyetine İlişkin Düzenlemeler ve Dünyadaki Örnekler. Maltepe Üniversitesi, Doktora Tezi, 2013. Zakir Avşar, “Medyada Yoğunlaşma ve Şeffaflaşma: Yasal Düzenlemeler, Beklentiler, Sorun Alanları”, İletişim Araştırmaları, 2/2, 2004. Raporlar, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti, Basın Konseyi, Tesev, Tüsiad, Yerel ve Bölgesel Medya Raporunun Tam Metni, Sınır Tanımayan Gazeteciler.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler medyanın etik sorunlarını analiz edebilir.
  • Öğrenciler medyanın yapısal sorunlarını irdeleyebilir.
  • Öğrenciler medyanın demokrasiler açısından önemini kavrar.
  • Öğrenciler medya yapısına dair çözüm önerileri geliştirebilir.
  • Öğrenciler bireysel araştırma yeteneği kazanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş, amaç, kapsam, yöntem
2 Medyanın işlevleri: Ekonomi, siyaset, kültür ve sanatta rolü
3 Medya ve ideoloji: Haber ve hakikat tartışmaları
4 Basın özgürlüğü
5 Medya sahipliği ve medyada yoğunlaşma (tekelleşme)
6 Tiraj, ilan, dağıtım durumu ve yaşanan sorunlar
7 Medyada istihdam ve ücret sorunları
8 Ara Sınav Haftası
9 Etik ilkeler neler, tarafsızlıkta sorun nedir?
10 Etik ilkeler, Avrupa Konseyi Etik Kodları
11 Sosyal medyanın durumu
12 Yerel medyanın sorunları
13 Meslek örgütlerinin durumu ve yaşadığı sorunlar
14 Medyada eğitim ve meslek içi eğitim ne durumda
15 Türkiye’de ve dünyada güncel gelişmeler
16 Genel değerlendirme
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 2 30
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 13 13
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 12 12
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 15 3 45
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 12 12
Teorik Ders Saati 17 3 51
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5