Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu - Kuyumculuk ve Mücevherat Tasarımı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Kuyumculuk ve Mücevherat Tasarımı KMT3067 Mesleki İngilizce Seçmeli 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencilerin mesleki iletişim kurabilmeleri için bir altyapı sağlar. Sözlü, yazılı, kişilerarası, teknolojik ve istihdama yönelik iletişim yetkinliği geliştirilir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kuyumculuk dergi ve kitaplarından alınan metinler konu, cümle yapıları ve dil bilgisi açısından işlenir, konu ile ilgili sorular cevaplanarak metnin anlaşılması sağlanır. Kuyumculuk ve mücevher tasarımı çalışmalarıyla ilgili İngilizce sunumlar hazırlama, sözel ve yazılı olarak sunma.Bu derste hedef, Mesleki İngilizcenin dil yapılarını ve işlevlerini kapsar. Öğrencilerin mesleki iletişim kurabilmeleri için bir altyapı sağlar. Sözlü, yazılı, kişilerarası, teknolojik ve istihdama yönelik iletişim yetkinliği geliştirilir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Mesleki Yabancı Dil Ders Notları, Cem Turan, Paradigma Yayınları, 2006. • Professional Jewelry Making, Alan Revere, Hardcover, 2011. • The Art of Soldering for Jewelry Makers: Techniques and Projects, Wing Mun DeVenney, Search Press, 2013. • The Complete Jewelry Making Course: Principles, Practice and Techniques: A Beginner's Course for Aspiring Jewelry Makers, Jinks McGrath, Barron's Educational Series, Incorporated, 2007.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Sözel sunumlarını İngilizce içerikle yapılandırır.
  • Düşüncelerini İngilizce olarak paylaşır.
  • Öğrenilen İngilizce kelimeleri kullanılır.
  • Bir konu hakkında İngilizce metin oluşturur.
  • İngilizce bir metni yorumlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Past Simple Tense/ Negatives and Questions
2 Count and uncount nouns (a/some/much/many)
3 Revision of Previsious units
4 Comparatives an superlatives
5 Have' 'have got' revision of prepositions
6 Revision of previous units
7 Present Continuous Tense
8 Ara Sınav Haftası
9 Going to'
10 Revision of previous units
11 Question forms(why/which/have much/have many)
12 Present perfect Tense
13 Ever and Never just and yet
14 Present perfect and Simple Past Tense
15 Final revision
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 2 28
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 2 28
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi