Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2019- Türk Halk Edebiyatı Tezli YL | THE7016 | Mesneviden Halk Hikâyesine Anlatı | Seçmeli | 2 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2019- Türk Halk Edebiyatı Tezli YL | THE7016 | Mesneviden Halk Hikâyesine Anlatı | Seçmeli | 2 | 7,00 | 3 | 0 |
Dersin amacı; Divan ve Halk Edebiyatında müşterek özelliklere sahip olan mesnevi nazım şekliyle halk hikayesini karşılaştırarak öğretmektir.
-
Derste, mesnevi ile halk hikayelerinin konu ve biçim özellikleri; anlatıcı, anlatım, anlatım ortamları ve işlevleri öğretilecektir.
Anlatım-sunum, soru-cevap, tartışma, ödev.
yok
Türkçe
Çelebioğlu, Âmil (1983). “Türk Edebiyatında Manzum Dinî Eserler”. Şükrü Elçin Armağanı, Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Armağan Dizisi:1, Ankara. Çelebioğlu, Âmil (1999). Türk Mesnevi Edebiyatı 15. yy. kadar (Sultan II. Murad devri):824- 855/1421-1451. İstanbul: Kitabevi Yayınları. Çetin, İsmet (2002). Tursun Fakih: Hayatı Edebi Şahsiyeti Mesnevileri. Ankara: İlesam Yayınları. Deniz, Sebahat (2006). Gülendâm u Küeyt (Risale-i Râz). İstanbul: Duyap Yayıncılık.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Mesnevi'nin doğuşu ve Türk edebiyatındaki gelişimi |
2 | Mesnevinin yapı ve içerik özellikleri. |
3 | Mesnevilerde işlenen konular ve tasnifleri |
4 | Mesnevi parçalarından seçmeler ve incelemesi. |
5 | Halk Hikâyesinin tarihi gelişimi |
6 | Hikâye anlatma töresi ve anlatıcılar. |
7 | Halk Hikâyelerinin terminolojisi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Klasik Halk Hikâyeleri |
10 | Romantik Aşk Hikâyeleri |
11 | Realist Halk Hikâyeleri |
12 | Seçme Hikâye Metinleri ve incelenmesi. |
13 | Mesnevi ile Halk Hikâyesi arasındaki içerik ve yapı bakımından benzerlikler |
14 | Mesnevi ile Halk Hikâyesi arasındaki içerik ve yapı bakımından benzerlikler |
15 | Metinlerarasılık bağlamında Mesnevi ve Halk Hikâyelerinde motifler |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 5 | 50 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 10 | 7 | 70 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |