Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
HIT-Doktora-2013 | HIT8019 | Meşruiyet, Rıza Yaratma ve Halkla İlişkiler | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
HIT-Doktora-2013 | HIT8019 | Meşruiyet, Rıza Yaratma ve Halkla İlişkiler | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Dersin amacı, meşruiyet ve rıza yaratma ile ilgili kavramların açıklanması ve aralarındaki farklara açıklık getirmektir. Bu bağlamda, hem toplumsal ilişkiler sistemi hem de bunun bir parçası olan halkla ilişkiler incelenmektedir. Halkla ilişkilerde kurumların meşruiyetini sağlama ve toplumsal rızayı kazanma yolları toplumsal yapı içerisinde açıklanmaya çalışılmaktadır. Ders kapsamında ele alınan kavramların siyasi ve halka ilişkiler boyutlarına açıklık getirilmeye çalışılmaktadır.
-
Dersin içeriğini, meşruiyet, meşruiyet kaynakları, rıza yaratma kavramları ve bu kavramların toplumsal, siyasal temelde incelenerek bu bağlamda halkla ilişkilere ilişkin değerlendirme yapmak oluşturmaktadır.
Alan ilişkin okumalar ve makale/paper hazırlanması
-
Türkçe
ANIK, C. (2015). Meşruiyetin Sosyal Psikolojisi. Kaknüs Yayınları ANIK, C. (2016). Siyasal İkna. Derin Yayınları ANIK, C. (2014). İletişim Sosyolojisi. Derin Yayınları ANIK, C. (2018) Modern Bilimin Krizi. İnsan Yayınları ANIK, C., (2006), “İletişim Sosyolojisi İçin Bir Kavram Önerisi: Temsiliyet Mekanizması”, Kamu’da Sosyal Politika, Cilt:1, Sayı:1, 2006, s: 73-80 ANIK, C.,(2010), ”Toplumsal Zihniyet Aracılığı İle Sosyal Kontrol” II. Uluslar Arası Terörizm ve Sınır Aşan Suçlar Sempozyumu 7-9 Aralık Antalya ANIK, C., (2013), “Siyasal İletişimin Kuramsal Boyutlarına İlişkin Bir Tasnif Denemesi” Dicle Üniversitesi, İletişim Fakültesi “Siyasal İletişim Demokrasi ve Yeni Süreçler” Uluslararası Sempozyum 21-23 Kasım 2013, Diyarbakır
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Otorite, iktidar ve güç kavramları ile meşruluk ve yasallık ilişkisi |
2 | Rıza göstermek ve rıza imalatı |
3 | Araçsal ve Duygusal Bağlılıklar |
4 | Halkla İlişkilerin Rıza İmalatı |
5 | Egozim ve alturizm ekseninde birey |
6 | Kamuoyu nezdinde kurumların meşrulaştırılması |
7 | Arasınav Öncesi Genel Değerlendirme |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Toplumun Somut ve Soyut Unsurları |
10 | Medyatik mekanizmalarla tüketici olarak zihinlerin inşası |
11 | Sosyal Kontrol ve Sembolik Şiddet |
12 | İçselleştirilmiş sosyal temsil mekanizmaları |
13 | Bilimsel Yönetim Okulu ve İnsan İlişkileri Okulu |
14 | Descartes, Tüzel Kuruluşlar ve Yasaların Ruhu |
15 | İktidardan güç zehirlenmesine |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Sunum ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Araştırma ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Arasınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |