Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Türk Dili ve Edebiyatı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020-Türk Dili ve Edebiyatı-Şehir Ünv-2.sınıf TDE3003 Meşrutiyet Dönemi Edebiyatı Zorunlu 5 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

II. Meşrutiyet Döneminin ve sonrasında oluşan Fecr-i Ati Topluluğu'nun özellikleri ve Türk Edebiyatı Tarihi'ndeki yerinin anlatılması.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

II. Meşrutiyet Döneminin ve sonrasında oluşan Fecr-i Ati Topluluğu'nun özellikleri, topluluğun önemli şairlerinin hayatları, edebi şahsiyetleri ve eserlerinin incelenmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma.

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Yahya Kemal, A. Hamdi TANPINAR, Dergâh y. İstanbul Edebiyat Tarihimizden, Hasan Âli YÜCEL, TTK y. 1957. Yeni Türk Edebiyatı Tanzimat'tan Cumhuriyet'e, Prof. Dr. İnci ENGİNÜN, Dergah y., İstanbul 2006. Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, Nihat Sami BANARLI Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, Prof. Dr. Kenan AKYÜZ Ahmet Haşim Bütün Şiirleri, Haz. İnci ENGİNÜN-Z.KERMAN, Dergah y. İstanbul

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Bilgiyi kullanabilme/uygulayabilme, dönem içi ve dönem öncesiyle mukayeseli çalışmalar yapabilme becerisi kazanma
  • Eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma
  • Öğrenci, Türk edebiyatının Türk tarihi ve Türk düşünce tarihiyle ilişkisini anlar.
  • Öğrenci Yeni Türk edebiyatının (1909-1923 yılları arası) tarihî sınıflandırmasını yapabilir ve bu sınıflamadaki çok önemli bir aşamayı kavrar.
  • "Öğrenci bu alana ilişkin yeterli bilgiye sahip olur ve mezun olunca bilgisini profesyonel olarak eğitim-öğretim kurumlarında öğretebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 II. Meşrutiyet Devri'nin İç ve Dış Siyasi Atmosferi ve Edebi Faaliyetleri
2 II. Meşrutiyet Dönemine tarihî-sosyolojik bakış, düşünce akımları
3 Fecr-i Âti Topluluğunun Oluşmasında Fâik Âli ve Celal Sahir'in Etkileri
4 Fecr-i Âti'nim Teşekkülü ve Beyannamesi
5 Fecr-i Âti Şiiri ve Ahmet Haşim, Emin Bülend, Tahsin Nahid ve Mehmed Behçet
6 Ahmet Haşim, hayatı, şiir anlayışı, edebiyatımızdaki yeri
7 F. Âti'de Roman, hikaye ve Tiyatro: Cemil Süleyman, İzzet Melih, Ş. Süleyman, T. Nahid ve Müfit Ratib
8 Ara Sınav Haftası
9 F. Âti'de Mizah ve Ed. Tarihi ve Tenkid: Fazıl Ahmet, Ş.Süleyman, Faik Reşad, F. Köprülü, Y. Kadri vd.
10 Mehmed Âkif Ersoy, İslâmcı düşünce akımı
11 Mehmed Âkif'in hayatı, Edebiyat Anlayışı, Kişiliği
12 Türkçü düşünce akımı, millî edebiyat, Yeni Lisan; Mehmet Emin,Ömer Seyfeddin, Ziya Gökalp
13 Genç Kalemler Mecmuası, Ziya Gökalp; Dergâh Mecmuası Çevresi
14 Yahya Kemal, hayatı, Şiir Anlayışı, Tarih görüşü
15 Yahya Kemal'in Edebiyatımızdaki yeri ve Eserleri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 4 56
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Final ve Hazırlığı 1 28 28

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi