Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fen Bilgisi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Fen Bilgisi Öğretmenliği - Lisans FB4051 Metaevren ve Fen Eğitimi Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, Metaverse hakkında daha derin bir anlayış sağlamayı ve Web'in gelişmekte olan geleceği ve onunla nasıl etkileşim kurulacağı hakkında bir fikir sunmayı amaçlamaktadır. Bu ders sonunda Metaverse daha etkin bir şekilde kavranacak ve yeni gelişen dijital dünyada öğretmen adaylarına önemli bir avantaj sağlayacaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Genel olarak, bu ders sonunda Bir Metaverse’in ne anlama geldiğini öğrenme, Metaverse ile ilgili çeşitli teknolojileri keşfetme Metaverse’i derslere nasıl entegre edeceğini öğrenme ve farklı Metaverse kullanma durumlarını keşfetme şeklinde kazanımları hedeflemektedir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunum, araştırma, uygulama

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Meta evrenin ne olduğunu bilir
  • Meta evren ile ilgili çeşitli teknolojileri keşfeder
  • Farklı Meta evren kullanım durumlarını keşfeder
  • Meta evrenin fen eğitimine nasıl entegre edileceğini bilir
  • Meta evrenin fen eğitimine entegre edildiği ders planları geliştirir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Metaverse'e Giriş Web'in Tarihçesi ve Web 3.0'ın Evrimi Meta Evren Geçmişi Metaverse nedir?
2 Meta Evrende Yer Alan Teknolojiler Genişletilmiş Gerçekliğin bir ürünü olarak Metaverse Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? Sanal Gerçeklik (VR) Nedir? AR/VR'nin Faydaları AR/VR arasındaki fark
3 Karma Gerçeklik (MR) Nedir? Metaverse'te Yapay Zeka (AI) Tanıtımı Metaverse'in Mali ve Ekonomisi Metaverse'in Faydaları
4 Metaverse Oluşturmak için Gerekli Araçlar Metaverse'e Nasıl Başlayabilirsiniz?
5 Unity3D Unreal Engine
6 Amazon Sumerian SparkAR Cybernetics
7 Metaverse'te Oyun
8 vize
9 Metaverse'de Sanal Öğrenme
10 Metaverse Sosyal Etkileşimler
11 Metaverse'deki Toplantılar
12 Kişiselleştirilmiş Avatarlar
13 Metaverse'de Dijital Kimlik
14 Metaverse de eğitim uygulamaları geliştirme
15 Metaverse de eğitim uygulamaları geliştirme
16 Metaverse de eğitim uygulamaları geliştirme
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 7 35
Proje ve Hazırlığı 1 3 3
Ödev ve Hazırlığı 5 7 35
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 4 4
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5