Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Türk Dili ve Edebiyatı-Şehir Ünv-2.sınıf | TDE4061 | Metin İnceleme Yöntemleri | Seçmeli | 5 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Türk Dili ve Edebiyatı-Şehir Ünv-2.sınıf | TDE4061 | Metin İnceleme Yöntemleri | Seçmeli | 5 | 4,00 | 2 | 0 |
Bilgi ve mesaj aktaran her türlü metnin tanımlanması ve metin inceleme yöntemlerinin iletişim modelleri yardımıyla ayrıntılı olarak öğretilmesi böylece öğrencinin iletileri algılama ve yorumlama becerisinin geliştirilmesi.
-
Dilin, iletişimin ve her türlü metnin temel ortak özelliklerinin modeller yardımıyla anlatılması. Yapı ve içerik bakımından metin inceleme yöntemlerinin anlatılması. Kamsal okuma yöntemi ve Çoklu metinlerin inceleme yönteminin örneklerle açıklanması.
-
Türkçe
Modern Legüistiğe Giriş, Wolfgang HERRLITZ-Franz HARDNURSCHER, Çev. Prof. Dr. Mehmet AKALIN,EÜ y., İzmir 1983 "Dilde Çeviri İşlemi", Prof. Dr. Özcan BAŞKAN, TÜRK DİLİ: ÇEVİRİ SORUNLARI ÖZEL SAYISI, sayı:32, (1978a), ss.26-36. Anlam Analizine Giriş, Prof. Dr. Rıza Filizok, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İzmir 2001 Çeviri Eğitimi : Kuram ve Uygulama, Dinçay KÖKSAL, Ankara 2005 Metin İnceleme Yöntemleri, Ders Notları, Muhammet GÜR
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dilbilim (Lengüistik) açısından İletişim ve iletişimin (bildirişim) temel unsurları, metin çeşitleri |
2 | İletişimin modellenmesi, bildirişimin gerçekleşmesini sağlayan/engelleyen faktörler |
3 | Genel iletişim modeli ışığında metnin tanımlanması: Kodlama ve Dekodlama |
4 | Metnin Semantik, Sentaks ve Fonetik katmanlarının incelenmesi ve modellenmesi |
5 | Metinler üzerinde örnek incelemeler |
6 | Sosyal çevre ve normlar çerçevesinde metnin Dennotative (temel) ve Konnotativ (yan) anlamlarının modellenmesi |
7 | Metinlerin temel ve dolaylı anlamlarının örneklerle anlatılması |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Metne derinlik ve zenginlik sağlayan unsurların model yardımıyla tanıtılması ve incelenmesi |
10 | Performanz/ Ehliyet modeli ve metin inceleme yönteminde kullanılması |
11 | Sosyal bilimlerde 'Kavram'ın önemi ve Metinlerin kavram merkezli incelenmesi |
12 | Örnek metinler üzerinde uygulamalar |
13 | Çoklu metinleri inceleme yöntemi, metinler topluluğunun tematik olarak incelenmesi |
14 | Çok sayıda yazı ve makalenin incelenmesinde Temel tasnif başlıkları: İnsan, Mekân, Tabiat, Eşya, Kültür |
15 | Çoklu metinlerin Tematik tasnifinde alt başlıklar ve örnek metinlerle anlatılması |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 |