Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Alman Dili ve Edebiyatı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
ALM-Tezli Yüksek Lisans-2013 ALM7010 Metinlerarasılık Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu derste ard arda gelen cümleleri tutarlı bir metin haline getiren dilsel ve stilistik özellikleri betimlemek ve çözümlemektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu derste aşağıda sıralanan konular işlenmektedir: Metin nedir? Bir metin nasıl oluşmaktadır? Bir metni tutarlı nedir? Metin türleri ve özellikleri nelerdir? Metin içerisindeki önemli bilgiler ne şekilde gösterilmektedir?

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunum, grup çalışması, öğrenci sunumu, alıştırma

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Almanca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

de Beaugrande R. A./Dressler, W.U. (1981): Einführung in die Textlinguistik. Tübingen: Niemeyer. Heinemann, Wolfgang/Viehweger, Dieter (1991): Textlinguistik. Eine Einführung. Tübingen: Niemeyer.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci farklı metin türlerini birbirinden ayırt edebilir
  • Öğrenci farklı metin türlerinin metin yapılarını analiz edebilir
  • Öğrenci metindeki yeni ve önemli bilgileri seçebilir
  • Öğrenci tek başına kendi metnini formüle edebilir
  • Öğrenci farklı metin türlerinden metinler oluşturabilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin içeriği betimlenir ve sunum konuları öğrencilere dağıtılır
2 Metindilbilimine giriş ve mevcut kaynaklar hakkında konuşmak
3 Metin nedir?
4 Metin özellikleri nedir?
5 koherens ve kohezyon
6 Dilsel araçlar: zamir, deixis ve anapher
7 Dilsel araçlar: bağlaç
8 Ara Sınav Haftası
9 Dilsel araçlar: zaman ve biçim
10 Dilsel araçlar: zarf
11 Farklı metin türleri ve özellikleri
12 Farklı metinlerin analizi
13 Metin oluşturma
14 Farklı metinler oluşturma
15 Üretilen metinlerin tartışılması
16 Yarı Yıl Sonu Sınavı
17 Bütünleme

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 14 14
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 14 14
Seminer ve Hazırlığı 14 3 42
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 7 3 21
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 3 42
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5