Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İşletme - Lisans IKT253 Mikro İktisat Zorunlu 3 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İşletme öğrencilerine temel mikro ekonomi bilgisini vermek, öğrencilerin iktisadi aktörlerin davranışlarını analiz edebilmelerini, çevrede olup biten iktisadi olayları daha iyi anlayabilmelerini sağlamaktır. Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin tüketici ve üretici davranışlarını başarılı biçimde analiz edebilmeleri, optimizasyon problemlerini başarıyla çözebilmeleri beklenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

-

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Orhan Türkay “Mikro İktisat Teorisi” İmaj Yayıncılık veya Zeynel Dinler “Mikroekonomi” Ekin Kitabevi

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Mikro ekonomi ile ilgili temel terimleri kavramları tanımlayabilir.
  • Teorik bilgilerle gerçek hayattaki olaylar arasında bağlantı kurabilir.
  • Karşısına çıkan problemleri çözümleme yeteneğine sahip olur.
  • Ekonomik verileri karşılaştırarak analizler yapabilir.
  • Tüketici, üretici gibi iktisadi aktörlerin davranışlarını neden ve sonuçları ile analiz edebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İktisatçı gibi düşünmek : İşletme öğrencileri için iktisat dersinin önemi - İktisat eğitiminin amacı -Model oluşturma ve modellerin önemi -Pozitif ve normatif iktisat
2 Arz, Talep ve Piyasaların İşleyişi : - Piyasa özellikleri ve aktörler -Talep çizelgesi ve talep eğrisi -Tüketici geliri fiyat ve talep eğrisi ilişkisi -Arz çizelgesi ve eğrisi
3 Arz, Talep ve Piyasaların İşleyişi : -Satıcıları etkileyen değişkenler -Arz ve Talep – Piyasa dengesinin oluşması -Piyasa dengesizliği
4 Tüketici Tercihi Teorisi :-Bütçe Kısıtı -Tüketici tercihi -Kayıtsızlık eğrileri ve temel özellikleri
5 Tüketici Tercihi Teorisi : -Tüketici tercihi: optimizasyon -Gelir ve fiyattaki değişimin tüketici tercihi üzerindeki etkisi (Gelir ve İkame Etkileri)
6 Piyasalar ve İktisadi Refah : -Tüketiciler, Üreticiler ve Piyasaların Etkinliği -Refah Ekonomisi -Tüketici Artığı ve hesaplanması
7 Piyasalar ve İktisadi Refah : -Üretici Artığı ve hesaplanması -Piyasa Etkinliği
8 Esneklik (2) : Fiyat Gelir Esneklikleri
9 Sınav Haftası
10 Sınav Haftası
11 Firma Davranışı ve Sanayi Organizasyonu : -Üretim maliyeti
12 Firma Davranışı ve Sanayi Organizasyonu : -Üretim maliyeti -Toplam gelir, toplam maliyet ve kar
13 Firma Davranışı ve Sanayi Organizasyonu : -İktisadi Kar ve Finansal Kar
14 Firma Davranışı ve Sanayi Organizasyonu : -Üretim fonksiyonu -Maliyet Türleri -Kısa ve Uzun dönemde Maliyetler
15 Tam Rekabet Piyasalarında Firmalar : Tam Rekabet Piyasası ve firma geliri
16 Tam Rekabet Piyasalarında Firmalar : -Kar maksimizasyonu
17 Oligopol ve tekel piyasaları
18 Sınav haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Arasınav ve Hazırlığı 8 1 8
Final ve Hazırlığı 8 1 8

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi