Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Hemşirelik | HEM3059 | Mikrobiata ve Sağlık | Seçmeli | 5 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Hemşirelik | HEM3059 | Mikrobiata ve Sağlık | Seçmeli | 5 | 2,00 | 2 | 0 |
İnsan vücudunda yaşayan mikroorganizmaların yararları, fizyolojik ve biyolojik dengeyi sağlamak işlevlerinin anlatımı. İnsan sağlığında yararları ve zararlarının anlatımı.
-
1. MİKROBİYOLOJİYE GİRİŞ 2. MİKROBİATANIN YAPISI 3. İNSAN VÜCUDUNDA YAŞAYAN MİKRO ORGANİZMA TÜRLERİ 4. MİKROBİATANIN TAKSONOMİK DEĞERLENDİRİLMESİ 5. CİLT MİKROBİATASI 6. BURUN BOĞAZ MİKROBİAATASI 7. AĞIZ MİKROBİATASI 8. SOLUNUM YOLU MİKROBİATASI 9. MİDE MİKROBİATASI 10. İNCE BAĞIRSAK MİKROBİATASI 11. KALIN BAĞIRSAK MİKROBİATASI 12. BAĞŞIKLIK SİSTEMİ VE MMİKROBİATA İLİŞKİSİ 13. SYMBİYOTİK MİKROORGANİZMALAR VE HASTALIKLARI 14. MİKROBİATANIN BESLENMEDE OLAN ROLÜ 15. ORGAN YETMEZLİKLERİNDE MİCROBİATANIN ROLÜ 16. HAYVANLARDAN İNSAN MİKROBİYOMUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLER 17. İNSAN MİKROBİYOTA YETİŞTİRİLMESİ İÇİN YENİ YAKLAŞIMLAR
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay, , gözlem,
-
Türkçe
Fredricks, David N. "The human microbiota: how microbial communities affect health and disease." (2013). Schwiertz, Andreas. "Microbiota of the human body." Adv Exp Med Biol 902 (2016). https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-319-31248-4?noAccess=true ve Türkçe ve İngilizce yayınlanan bilimsel araştırma makaleleri
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | MİKROBİYOLOJİYE GİRİŞ |
2 | MİKROBİATANIN YAPISI |
3 | İNSAN VÜCUDUNDA YAŞAYAN MİKRO ORGANİZMA TÜRLERİ |
4 | MİKROBİATANIN TAKSONOMİK DEĞERLENDİRİLMESİ |
5 | CİLT MİKROBİATASI VE HASTALIKLAR |
6 | BURUN BOĞAZ MİKROBİAATASI |
7 | AĞIZ MİKROBİATASI |
8 | SOLUNUM YOLU MİKROBİATASI |
9 | MİDE MİKROBİATASI |
10 | İNCE BAĞIRSAK MİKROBİATASI |
11 | KALIN BAĞIRSAK MİKROBİATASI |
12 | BAĞŞIKLIK SİSTEMİ VE MMİKROBİATA İLİŞKİSİ |
13 | SYMBİYOTİK MİKROORGANİZMALAR VE HASTALIKLARI |
14 | MİKROBİATANIN BESLENMEDE OLAN ROLÜ |
15 | ORGAN YETMEZLİKLERİNDE MİCROBİATANIN ROLÜ |
16 | HAYVANLARDAN İNSAN MİKROBİYOMUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLER |
17 | İNSAN MİKROBİYOTA YETİŞTİRİLMESİ İÇİN YENİ YAKLAŞIMLAR |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |