Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Önlisans - Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu - Elektrik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Elektrik-Önlisans-2014 ELY2026 Mikrodenetleyiciler ve Uygulamaları Seçmeli 4 4,00 2 1

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Mikroişlemci ve mikrodenetleyici teknolojilerinin öğrenilmesi

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

1. Mikrobilgisayar oluşturan birimler ve görevleri. 2. Veri işleme gelişim süreci(Fetch,Decode,Execution) a)Kelime uzunluğu b) Komut işleme hızı c) Kayıt edici sayısı ve yapısı (iç birmleri alu,register vs.) 3. İletişim Yolları (Data ileticiler data bus adres bus konrol bus ve bunların çalışmaları ve protokolleri. 4. Binary cell, statical and dynamic RAM and ROM memories 5. Decoder design and 4x3 RAM memory design 6. Writing of a sample program code 7. Comparison of microcontroller and microprocessor 8. Memory architecture of MCS-51 ATMEL microcontroller 9. Calibration and using of programmer card 10. Compiling of source code and programming of microcontroller

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

1.Anlatım Yöntemi 2.Soru-Cevap Yöntemi 3.Gösteri Yöntemi 4.Laboratuar Yöntemi

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Atmel corp. Data book,Dallas inc. Data sheets. Mikro işlemciler ve mikrodenetleyiciler Doç.Dr. Haluk Gümüş Kaya Mikro işlemciler ve mikrodenetleyiciler ders notları Halil özcan

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Micro işlemci teknolojileri kullanılarak mikrodenetleyicici kontrollü sistem tasarımı ve üretimi.
  • Assembly algoritmalar yaratmak
  • Endüstiryel uygulamalar yapmak
  • Yeni gelişen teknolojileri takip etmek
  • Farklı tip mikro işlemcilker arasında kıyaslama yapmak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Mikroişlemcileri oluşturan birimler ve görevleri.Veri işleme süreci(Fetch,Decode,Execution)
2 A) Kelime uzunluğu b) Komut işleme hızı c)Kayıt edici sayısı ve yapısı (iç birmlerialu register vs.)
3 İletişim Yolları(Data ileticiler data bus adres bus konrol bus ve bunların çalışmaları ve protokolleri.
4 Bir bitlik bilgi saklama hücresi binary cell,statik ve dinamik ram hafızalar,rom,eprom,eeprom.
5 Decoder yapısı tasarımı 4x3 ram hafıza tasarımı
6 Hafıza haritaları memory map tasarımı
7 Komut kavramı komut seti
8 Ara Sınav Haftası
9 Komut seti.
10 Komut seti.Örnek program kodları hazırlama.
11 Editörde çalışma source file object file compiler
12 Mikrodenetleyiciler ile mikro işlemcinin karşılaştırılması.Çevre birimleri.
13 Mcs-51 atmel mikrodenetleyicisinin hafıza mimarisi.
14 Programlayıcı kartınınkalibrasyonu ve kullanılması.
15 Hazırlanan kaynak kodunun derlenmesi meirodenetleyicinin programlanması
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 3 4 12
Ödev ve Hazırlığı 2 3 6
Laboratuvar ve Hazırlığı 10 2 20
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5