Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Önlisans - Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu - Moda Tasarımı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Moda Tasarımı - (Önlisans) 2014 MDY1011 Moda Eğilimleri Seçmeli 1 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrenci bu ders sonunda iyi bir gözlem yaparak, piyasa araştırması yapabilecek; hedef kitleyi belirleyerek, hedef kitlenin özelliklerini tespit edebileceklerdir. Trendleri belirleyerek; moda olan renkleri, kumaşları, aksesuarları, süsleme tekniklerini tespit edebilecek ve trendlere uygun giysi formlarını belirleyebilecektir. Aynı zamanda üretilen yeni tekstil malzemelerini, tekstil makinelerindeki teknolojik gelişmeleri ve giysi üretimindeki yeni yöntemleri araştırabilecektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Hedef Kitle Belirlemek Hedef Kitlenin Beklentilerini Tespit Etmek Trendleri Tespit Etmek Trendleri Tespit Etmek Moda Kumaşları Tespit Etmek Moda Olan Süsleme Tekniklerini Tespit Etmek Moda Olan Aksesuarları Tespit Etmek Moda giysi formlarını tespit etmek Üretilen Yeni Tekstil Malzemelerini Araştırmak Tekstil makinelerindeki teknolojik gelişmeleri araştırmak Giysi Üretiminde Yeni Yöntemleri Araştırmak

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Soru-cevap, Yüzyüze, Tartışma, Problem çözme, Beyin fırtınası.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

GEHLHAR Mary (2006), Moda Tasarımcısının İş Kurma Rehberi,Güncel Yayıncılık, İstanbul. JONES Sue Jenkyn (2009), Moda Tasarımı, Güncel Yayıncılık, İstanbul. Watson, L. (2007). Modaya Yön Verenler. (G. Ayas, Çev.). İstanbul: Güncel Yayıncılık. Keiser, S. J. ve M. B. Garner. (2003). Beyond Design. New York: Fairchild Publications, Inc. Davis, F. (1997). Moda, Kültür ve Kimlik. (Ö. Arıkan, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Crane, D. (2003). Moda ve Gündemleri. (Ö. Çelik, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Piyasa araştırması yapmak,
  • Moda eğilimlerini tespit etmek,
  • Giysi tasarımında yeni yöntemleri araştırmak yeterlikleri kazandırılacaktır.
  • Giysi üretiminde yeni yöntemleri araştırmak yeterlikleri kazandırılacaktır.
  • Tasarımcının beslendiği kaynakları tespit etmek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Hedef Kitle Belirlemek
2 Hedef Kitle Belirlemek
3 Hedef Kitlenin Beklentilerini Tespit Etmek
4 Hedef Kitlenin Beklentilerini Tespit Etmek
5 Trendleri Tespit Etmek
6 Trendleri Tespit Etmek
7 Moda Kumaşları Tespit Etmek
8 Ara Sınav Haftası
9 Moda Renkleri Tespit Etmek
10 Moda Olan Süsleme Tekniklerini Tespit Etmek
11 Moda Olan Aksesuarları Tespit Etmek
12 Moda giysi formlarını tespit etme k
13 Üretilen Yeni Tekstil Malzemelerini Araştırmak
14 Tekstil makinelerindeki teknolojik gelişmeleri araştırmak
15 Giysi Üretiminde Yeni Yöntemleri Araştırmak
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 2 28
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5