Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İşletme - Lisans - 2013 PAZ4022 Moda Pazarlaması Zorunlu 8 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Son yıllarda gittikçe önemi artan moda pazarlaması, giyim endüstrisinde marka yaratma süreci, moda markalarının pazarlanması ve mağazacılık alanında uygulamaların aktarılarak öğrencilere bir bakış kazandırılması

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Moda Pazarlamasına Giriş Modanın ve Moda Pazarlamasının Pazarlamasının Tarihçesi Moda Pazarı ve Mikro Pazarlama Çevresi Moda ve Makro Pazarlama Çevresi Modada Müşteri Davranışları Analizi Moda Pazarlaması Araştırması Moda Pazarlamasında Segmentasyon Moda Pazarlamasında Ürünlerin Tasarlanması Moda Hizmetlerinin ve Giysilerinin Fiyatlandırılması Moda Dağıtımı Moda Pazarlaması İletişimi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Teorik dersler, mağaza ve marka sunumları ve konuk konuşmacılar ile öğrencilere genel olarak sektör tanıtılacaktır.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Fashion Marketing - Mike Easey Marketing Fashion Strategy, Branding and Promotion Harriet Posner Consumer Behavior in Fashion - Michael Solomon Fashion Brands from Zara to Armani- Mark Tungate

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Moda pazarlaması kavramının detaylarını öğrenmek.
  • Moda pazarlamasındaki başarılı markaların ve tasarımcıların örneklerini analiz edebilmek.
  • Global olarak moda pazarlamasının nereye gittiğini görebilmek
  • Müşteri davranışları ile moda pazarlamasını bağdaştırabilmek
  • Moda pazarlamasını etkileyen trendleri ve pazarlama çevresini analiz edebilmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Moda kavramı ve modanın önemi
2 Moda ve giyim teorileri
3 Modanın kabulü ve benimsenmesi, moda döngüsü
4 Pazarlama kavramı ve özellikleri
5 Pazarlamayı etkileyen faktörler
6 Tüketici davranışları, postmodernizm ve tüketim toplumu
7 Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi
8 Ara Sınav Haftası
9 Ürün geliştirme ve marka kararları
10 Ürün geliştirme ve marka kararları (devam)
11 Moda pazarlamasında fiyatlandırma
12 Moda pazarlamasında fiyatlandırma (devam)
13 Moda pazarlamasında dağıtım
14 Moda pazarlamasında dağıtım (devam)
15 Moda pazarlamasında tutundurma
16 Ders Çalışma Haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 12 6 72
Proje ve Hazırlığı 1 3 3
Ödev ve Hazırlığı 1 3 3
Sunum ve Hazırlığı 12 2 24
Arasınav ve Hazırlığı 1 6 6
Final ve Hazırlığı 1 12 12

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi