Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İşletme - Lisans - 2013 PAZ4022 Moda Pazarlaması Zorunlu 8 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Son yıllarda gittikçe önemi artan moda pazarlaması, giyim endüstrisinde marka yaratma süreci, moda markalarının pazarlanması ve mağazacılık alanında uygulamaların aktarılarak öğrencilere bir bakış kazandırılması

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Moda Pazarlamasına Giriş Modanın ve Moda Pazarlamasının Pazarlamasının Tarihçesi Moda Pazarı ve Mikro Pazarlama Çevresi Moda ve Makro Pazarlama Çevresi Modada Müşteri Davranışları Analizi Moda Pazarlaması Araştırması Moda Pazarlamasında Segmentasyon Moda Pazarlamasında Ürünlerin Tasarlanması Moda Hizmetlerinin ve Giysilerinin Fiyatlandırılması Moda Dağıtımı Moda Pazarlaması İletişimi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Teorik dersler, mağaza ve marka sunumları ve konuk konuşmacılar ile öğrencilere genel olarak sektör tanıtılacaktır.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Fashion Marketing - Mike Easey Marketing Fashion Strategy, Branding and Promotion Harriet Posner Consumer Behavior in Fashion - Michael Solomon Fashion Brands from Zara to Armani- Mark Tungate

Dersin Web Sayfası

-

Müfredat Sorumlusu

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri - Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri AZRA BAYRAKTAR
Ofis/Oda No - Ofis/Oda No
Telefon - Telefon
E - Posta - E - Posta
Web - Web
Öğrenci Görüşme Saatleri - Öğrenci Görüşme Saatleri

Öğrenme Çıktıları

  • Moda pazarlaması kavramının detaylarını öğrenmek.
  • Moda pazarlamasındaki başarılı markaların ve tasarımcıların örneklerini analiz edebilmek.
  • Global olarak moda pazarlamasının nereye gittiğini görebilmek
  • Müşteri davranışları ile moda pazarlamasını bağdaştırabilmek
  • Moda pazarlamasını etkileyen trendleri ve pazarlama çevresini analiz edebilmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Moda Pazarlamasına Giriş
2 Modanın ve Moda Pazarlamasının Tarihçesi
3 Modada öne çıkan Marka ve Tasarımcılar
4 Moda ve Mikro Pazarlama Çevresi ve Etik
5 Moda - Makro Pazarlama Çevresi ve Trendler
6 Modada Müşteri Davranışları analizi Satın Alma Karar Süreci
7 Modada Müşteri Davranışları analizi ve Psikolojik-Sosyolojik faktörler
8 Ara Sınav Haftası
9 Moda Pazarlamasında Pazarlama Araştırması
10 Moda Pazarlamasında Ürün Tasarımı
11 Moda Pazarlamasında Fiyat Belirleme
12 Moda Pazarlamasında Dağıtım
13 Moda Pazarlamasında İletişim
14 Moda Pazarlaması ve Mağaza Atmosferi Yaratma
15 Moda Pazarlamasında uygulama teknikleri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 12 6 72
Proje ve Hazırlığı 1 3 3
Ödev ve Hazırlığı 1 3 3
Sunum ve Hazırlığı 12 2 24
Arasınav ve Hazırlığı 1 6 6
Final ve Hazırlığı 1 12 12

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi