Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2025 - Saç ve Güzellik Uygulamaları | BSSD1009 | Moda ve Güzellikte Mitoloji ve Simgecilik | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2025 - Saç ve Güzellik Uygulamaları | BSSD1009 | Moda ve Güzellikte Mitoloji ve Simgecilik | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu dersin temel amacı öğrencilere moda ve güzellik alanındaki görsel ve dilsel anlatılarda mitolojik ve simgesel öğeleri tanıtmak ve yorumlama becerisi kazandırmaktır.
-
Bu ders, mitolojik anlatılar ve simgesel düşünce biçimlerinin güzellik, estetik ve görsel kültür üzerindeki etkilerini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Dersin başlangıcında mitoloji kavramına giriş yapılır ve farklı kültürlerdeki güzellik mitosları, tanrıça figürleri ve ritüeller üzerinden tarihsel bir çerçeve sunulur. Simgecilik temel alınarak renklerin, doğa unsurlarının, hayvanların ve kadın figürlerinin güzellik anlatılarındaki anlamları irdelenir. Moda ikonları ile ilişkilendirilen modern mitler ve bu mitlerin medya diliyle nasıl yeniden üretildiği incelenir. Marka logoları, ürün ambalajları ve reklam stratejileri üzerinden sembollerin çağdaş tüketim kültüründeki rolü ele alınır. Öğrenciler, ilk ödevlerinde renk ve sembol analizleri yapacak; ikinci ödevlerinde ise bir reklam ya da güzellik markasının sembolik anlatım biçimlerini çözümleyeceklerdir. Dersin son haftalarında film, reklam ve medya içerikleri üzerinden sembolik anlatı çalışmaları yapılır ve öğrencilerin kişisel portfolyolarını oluşturmaları beklenir.
Ders süresince teorik sunumlar, mitolojik metin okumaları, sembol çözümleme çalışmaları, video ve reklam analizleri, sınıf içi tartışmalar ve yaratıcı uygulamalar gerçekleştirilecektir. Öğrenciler renk, doğa ve figür sembolleriyle ilgili görsel malzeme toplayarak bireysel analizler yapacak; grup çalışmalarıyla medya ve markalara ait mitolojik/simgeci ögeleri inceleyeceklerdir. İki ödev ile öğrencilerin hem kavramsal hem analitik becerileri ölçülecek, final öncesi portfolyo çalışmaları ile özgün sembolik anlatı üretmeleri teşvik edilecektir. Film ve reklam örnekleri üzerinden yapılan çözümlemeler ile ders, hem akademik hem yaratıcı düşünmeyi bütünleştirerek yürütülecektir.
-
Türkçe
Cirlot, J. E. (2002). A Dictionary of Symbols. Campbell, J. (2008). The Power of Myth. Barthes, R. (1972). Mythologies. Jung, C. G. (1964). Man and His Symbols.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Mitolojiye Giriş |
2 | Simgecilik |
3 | Tanrıçalar ve güzellik |
4 | Güzellik ritüellerinin kökeni |
5 | Renklerin sembolizmi, Ödev I |
6 | Hayvan ve doğa sembolleri |
7 | Moda ikonları ve mitler |
8 | Vize |
9 | Modern mitlerin medya dili |
10 | Güzellik ürünlerinde semboller |
11 | Marka logoları ve anlamları |
12 | Sembol çözümleme teknikleri, Ödev II |
13 | Film ve reklam örnekleri |
14 | Sembolik anlatı çalışmaları |
15 | Portfolyo oluşturma |
16 | Final çalışma haftası |
17 | Final Sınav haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Rapor ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 14 | 1 | 14 |