Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu - Kuyumculuk ve Mücevherat Tasarımı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Kuyumculuk ve Mücevherat Tasarımı KMT3059 Modelaj Teknikleri Seçmeli 5 4,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders ile kil, bal mumu, plasterin gibi kolayca biçimlendirilebilen maddelerle meydana getirebilir. Doğal ve geometrik formları plastik unsurlarla birleştirme çalışmaları yapar. İki ve üç boyutlu form oluşturur ve doku, dekor ve rölyef tekniklerini kullanır. Kilin biçimlenebilme özelliğini kullanarak üç boyutlu düzenlemeler, sanatsal formlar yapar.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Her hangi bir konuyu biçim halinde anlatma amacıyla etüt ederek, bakıp taklit ederek veya soyutlayarak kil, bal mumu, plasterin gibi kolayca biçimlendirilebilen maddelerle meydana getirmekle ilgili plâstik biçimlendirmeyi içeren modelaj sanatı tanıtılır. Doğal ve geometrik formları plastik unsurlarla birleştirme çalışmalarını içerir. İki ve üç boyutlu form oluşturma, doku, dekor ve rölyef teknikleri verilir. Kilin biçimlenebilme özelliğini kullanarak obje etütleri, organik soyutlama, deformasyon ve stilizasyon ile bireysel üslup oluşturmaya katkı sağlanır. Aynı karakterli formlarla oluşturulan üç boyutlu düzenlemeler, sanatsal formlar yapılır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Soru-Cevap, Ders içi Uygulama , Ödev Uygulamaları, Performans, Bireysel Çalışma

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Temel Tasarım, İ.Hulusi Güngör, Patates Baskı Yayınevi, 2005. 2. Heykel Sanatı, Mehmet Yılmaz, İmge Kitabevi, 2008. 3. Sanatsal Anatomi Tekniklerine Dair Her Şey, Parramon Editoryal, İnkılâp Kitabevi, 2011. 4. Heykel Tekniği ve Okullarda Modelaj, Yılmaz Gültekin, Hür Efe matbaası, İzmir, 1972.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Her hangi bir biçimi anlatma amacıyla etüt ederek, bakıp taklit ederek veya soyutlayarak kil, bal mumu, plasterin gibi kolayca biçimlendirir.
  • Doğal ve geometrik formları plastik unsurlarla birleştirme çalışmalarını yapabilir.
  • İki ve üç boyutlu form oluşturma, doku, dekor ve rölyef tekniklerini bilir.
  • Kilin biçimlenebilme özelliğini kullanarak obje etütleri, deformasyon ve stilizasyon ile bireysel üslup oluşturmaya katkı sağlar.
  • Üç boyutlu düzenlemeler, sanatsal formlar yapar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Heykel sanatının temel kavramları. Günümüz heykeline bakış. Rölyef çalışması.
2 Heykel sanatının temel kavramları. Günümüz heykeline bakış. Rölyef çalışması.
3 Heykel sanatının temel kavramları. Günümüz heykeline bakış. Rölyef çalışması.
4 Heykel sanatının temel kavramları. Günümüz heykeline bakış. Rölyef çalışması.
5 Heykel sanatının temel kavramları. Günümüz heykeline bakış. Rölyef çalışması.
6 Antik Torstan kopya çalışması.
7 Antik Torstan kopya çalışması.
8 Ara Sınav Haftası
9 Antik Torstan kopya çalışması.
10 Antik Torstan kopya çalışması.
11 Antik Torstan kopya çalışması.
12 Serbest Büst çalışması.
13 Serbest Büst çalışması.
14 Serbest Büst çalışması.
15 Serbest Büst çalışması.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 10 30
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 3 10 30
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 2 8 16
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi