Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Yabancı Diller Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020- Almanca Öğretmenliği Doktora DAF8014 Modelle der Sprachmittlung Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Farkli ogretim kuramlarini detaylari ile birlikte bilimsel yapiya uygun sekilde aktarmak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders kapsaminda ogrenme kuramlarinin tarihcesi, temel terminoliji ve onde gelen kuramlarin detaylarina yer verilecektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Derste ağırlıklı olarak interaktif yöntem uygulanmaktadır. Ayrıca bireysel sunumlar, takım ve atölye çalışmaları yapılmaktadır.

Staj Durumu

Bu derste staj yapılmamaktadır.

Dersin Sunulduğu Dil

Almanca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Krapp, Andreas (2007): Lehren und Lernen. In: Tenorth, Heinz-Elmar/Tippelt, Rudolf (Hrsg.): Lexikon Pädagogik. Weinheim/Basel: Beltz, S. 454-457 Stangl, Werner: Der Behaviorismus. Online verfügbar unter: http://arbeitsblaetter.stangltaller.at/LERNEN/Behav

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Ögrenciler temel ögrenme teorilerini tanimlayabilir ve analiz edebilirler
  • Ögrenciler farkli teorileri birbirleri ile karsilastirabilirler
  • Ögrenciler teorileri sinif ortamina uygulayabilirler
  • Ögrenciler teorileri yabanci dil ogretimine uygulayabilirler
  • Ögrenciler ogrenme teorileri yoluyla ogrenme metodlari uzerindeki etkiyi gorebilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giris
2 Eğitim nedir
3 Tarihsel Gelismi
4 Temel Kuramlar
5 Davranısçı Öğrenme Kurami
6 Temel Kavramlar
7 Pekistirme (olumlu, olumsuz)
8 Ara Sınav Haftası
9 Bilissel Öğrenme Kuramı
10 Albert Bandura ve Sosyal Öğrenme Kuramı
11 Sosyal Öğrenme Kuramının Temel Prensipleri (İlkeler)
12 "Konstruktivismus" (yapılandırmacılık)
13 "Interaktionistischer Konstruktivismus" Kersten Reich
14 Çoklu Zekâ Kurami
15 bütünsel ögrenme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 6 20 120
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 20 40
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 3 4 12
Sunum ve Hazırlığı 1 8 8
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 3 8 24
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi