Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Teknik Eğitim Fakültesi - Metal Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Metal Öğretmenliği - Lisans MAK216 Mukavemet Zorunlu 4 6,00 4 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Statik mukavemet prensiplerini öğretmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

-

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım yöntemi,Problem Çözme

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Mukavemet Problemleri, Prof.Dr. Hasan BODUROĞLU Mukavemet, Prof.Dr. Mustafa İNAN

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • mukavemetin prensipleri örnekler ile açıklanır
  • katı malzemelerin mekanik özellikleri ve standart deneyler açıklanır
  • dış kuvvetin uygulandığı cisimde iç kuvvet oıluşumu ve gerilme tiplerinin tanımı yapılır
  • gerilme halleri örnekler ile açıklanır
  • hasar hipotezleri açıklanır ve bunların statik zorlamalara uygulaması yapılır
  • eksenel normal hali açıklanır
  • basit kesme hali örnekler ile açıklanır
  • basit eğilme halinin cisimlerdeki etkileri örnekler ile açıklanır
  • burulma halinin farklı kesitlere sahip cisimlerdeki etkileri açıklanır
  • cisimlerde gerilme yığılma olayı örnekler ile açıklanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Mukavemetin prensipleri
2 Dış ve iç kuvvetler
3 Tek eksenli gerilme
4 İki eksenli gerilme
5 Elastik şekil değişimi
6 Gerilme-şekil değişim ilişkisi
7 Hasar analizleri
8 Ders çalışma haftası
9 Ara sınav
10 Gerilme yığılması
11 Eksenel normal kuvvet
12 Basit kesme hali
13 Basit eğilme hali
14 Halka kesitli çubuklarda burulma
15 Diğer kesitli çubuklarda burulma
16 Burkulma
17 Ders çalışma haftası
18 Yarı yıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi