Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) - Lisans | MIS3015 | Multi-criteria Decision Techniques | Seçmeli | 5 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) - Lisans | MIS3015 | Multi-criteria Decision Techniques | Seçmeli | 5 | 5,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı, öğrencilerin nicel yöntemler kullanarak çok kriterli karar verme yöntemlerini (ÇKKV) kullanmalarını sağlamaktır. Buna göre, sıralama düzensizlikleri, ELECTRE yöntemleri, Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP) kullanılarak iş kararları almak için
-
Bu ders, Çok Kriterli Karar Verme yöntemlerine genel bir bakış sağlar. Öğrenciler, AHP, ANP, WASPAS, TOPSIS vb. dahil olmak üzere çeşitli çok kriterli karar verme tekniklerini öğreneceklerdir. Öğrenciler, değerlendirme kriterlerini göz önünde bulundurarak
-
-
İngilizce
Multiple Attribute Decision Making: Methods and Applications, Gwo-Hshiung Tzeng, Jih-Jeng Huang, CRC press, 2011., Thakkar J.J. 2021. Multi-Criteria Decision Making. Springer, Singapore., Bozorg-Haddad O., Zolghadr-Asli B., Loáiciga H.A. 2021. A handbook
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | MCDM'ye Giriş |
2 | Belirsizlik Altında Karar Verme: Maximax Kriteri, Maximin Kriteri |
3 | Belirsizlik Altında Karar Verme: Gerçekçilik Kriteri, Minimaks pişmanlık |
4 | MCDM'ye Giriş: MCDM uygulamaları, Normalleştirme yöntemleri |
5 | MCDM'ye Giriş: Giriş: Basit Katkılı Ağırlıklandırma Yöntemi |
6 | Ağırlıklı Toplam Yöntemi (WSM) Ağırlıklı Çarpım Yöntemi (WPM) WASPAS yöntemi |
7 | Ağırlıklı Toplam Yöntemi (WSM) Ağırlıklı Çarpım Yöntemi (WPM) WASPAS yöntemi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Analitik Hiyerarşi Yöntemi (AHP) |
10 | Analitik Hiyerarşi Yöntemi (AHP) Vaka çalışması |
11 | İdeal Çözüme Benzerliğe Göre Sipariş Tercihi Tekniği (TOPSIS) yöntemi |
12 | İdeal Çözüme Benzerliğe Göre Sipariş Tercihi Tekniği (TOPSIS) yöntemi Örnek olay incelemesi |
13 | ELECTRE (Elemination and Choice Translating Reality English) yöntemi |
14 | ELECTRE (Elemination and Choice Translating Reality English) yöntemi Vaka çalışması |
15 | Duyarlılık analizi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||
ÖÇ2 | ||||||
ÖÇ3 | ||||||
ÖÇ4 | ||||||
ÖÇ5 |