Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) - Lisans MIS3015 Multi-criteria Decision Techniques Seçmeli 5 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin nicel yöntemler kullanarak çok kriterli karar verme yöntemlerini (ÇKKV) kullanmalarını sağlamaktır. Buna göre, sıralama düzensizlikleri, ELECTRE yöntemleri, Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP) kullanılarak iş kararları almak için

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders, Çok Kriterli Karar Verme yöntemlerine genel bir bakış sağlar. Öğrenciler, AHP, ANP, WASPAS, TOPSIS vb. dahil olmak üzere çeşitli çok kriterli karar verme tekniklerini öğreneceklerdir. Öğrenciler, değerlendirme kriterlerini göz önünde bulundurarak

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Multiple Attribute Decision Making: Methods and Applications, Gwo-Hshiung Tzeng, Jih-Jeng Huang, CRC press, 2011., Thakkar J.J. 2021. Multi-Criteria Decision Making. Springer, Singapore., Bozorg-Haddad O., Zolghadr-Asli B., Loáiciga H.A. 2021. A handbook

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • İş problemlerinde ÇKKV araç ve tekniklerini kullanabilme
  • ÇÖKV problemlerini modelleyebilme ve çözebilme
  • MCDM yöntemlerinin mantığını anlama
  • Örnek olay incelemeleri ile uygulanan tasarımın çeşitli aşamalarında MCDM yöntemlerinin kullanım potansiyellerini analiz edebilme
  • Duyarlılık analizinin özünü anlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 MCDM'ye Giriş
2 Belirsizlik Altında Karar Verme: Maximax Kriteri, Maximin Kriteri
3 Belirsizlik Altında Karar Verme: Gerçekçilik Kriteri, Minimaks pişmanlık
4 MCDM'ye Giriş: MCDM uygulamaları, Normalleştirme yöntemleri
5 MCDM'ye Giriş: Giriş: Basit Katkılı Ağırlıklandırma Yöntemi
6 Ağırlıklı Toplam Yöntemi (WSM) Ağırlıklı Çarpım Yöntemi (WPM) WASPAS yöntemi
7 Ağırlıklı Toplam Yöntemi (WSM) Ağırlıklı Çarpım Yöntemi (WPM) WASPAS yöntemi
8 Ara Sınav Haftası
9 Analitik Hiyerarşi Yöntemi (AHP)
10 Analitik Hiyerarşi Yöntemi (AHP) Vaka çalışması
11 İdeal Çözüme Benzerliğe Göre Sipariş Tercihi Tekniği (TOPSIS) yöntemi
12 İdeal Çözüme Benzerliğe Göre Sipariş Tercihi Tekniği (TOPSIS) yöntemi Örnek olay incelemesi
13 ELECTRE (Elemination and Choice Translating Reality English) yöntemi
14 ELECTRE (Elemination and Choice Translating Reality English) yöntemi Vaka çalışması
15 Duyarlılık analizi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 4 56
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 20 20
Teorik Ders Saati 14 3 42
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5