Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Önlisans - Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu - Moda Tasarımı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Moda Tasarımı - (Önlisans) 2014 RTS2082 Multimedya Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu derste renk bilgisi, grafik formatları, grafik dosya türleri, Adobe Photoshop programında resim düzenleme araçlarını kullanarak rötuş, düzenleme vb. işlemleri yapmayı,katmanlarda maskeler ve kanallarla çalışmayı öğrenir. Animasyon temellerini, 3D animasyon yapabilme için Flash, Scratch ve 3Ds Max programlarını kullanmayı öğrenir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu derste renk bilgisi, grafik formatları, grafik dosya türleri, Adobe Photoshop programında resim düzenleme araçlarını kullanarak rötuş, düzenleme vb. işlemleri yapmayı,katmanlarda maskeler ve kanallarla çalışmayı öğrenir. Animasyon temellerini, 3D animasyon yapabilme için Flash, Scratch ve 3Ds Max programlarını kullanmayı öğrenir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders laboratuvar ortamında teorik anlatımın ardından bilgisayar başında adım adım uygulamalı olarak işlenecektir

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Tevfik Fikret Uçar) 2. İletişim ve Grafik Tasarım (Emre Becer)

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Resim dosyaları, formatları ve kullanım yerleri ile ilgili bilgi sahibi olur.
  • Resim düzenleyici programlarını kullanabilir.
  • Kullanım yerlerine göre mantıklı renk seçimi yapabilecek bilgiye sahip olur.
  • Animasyon oluşturma programlarının genel özelliklerini bilir ve kullanabilir.
  • Bildiri ve sunum posteri hazırlayabilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrenciler bu ders ile Markup Dillerine ait tarih ve ders esnasında kullanacak araçlar hakkında bilgi alacaklar
2 Adobe Photoshop Derinlemesine Adobe Illustrator ve Web Web için görsellerin Hazırlanması
3 Tasarım ve İletişim Modelleri Dreamweaver ve çeşitli Markup Dili Derleme programları HTML5
4 HTML5 ve Cascading Style Sheetler Zengin Medyanın Kullanımı (Ses ve Video)
5 Zengin Medya Yaratımı
6 Adobe Creative Suite’in Web Animasyonları Yaratmak için Kullanımı CSS3 Animasyonları
7 Adobe Creative Suite’in Web Animasyonları Yaratmak için Kullanımı CSS3 Animasyonları
8 Ara Sınav Haftası
9 Javascript, Document Object Model, Jquery ve endüstri standardı diğer kütüphaneler
10 Processing, Adobe Flash ve Action Script
11 Derinlemesine Javascript, Web Sunucu Uygulama Geliştirme ve İçerik Yönetimi Yazılımları
12 Derinlemesine Javascript
13 Derinlemesine Javascript
14 Alternatif/Fiziksel Kullanıcı Etkileşimi Fiziksel Etkileşim, Processing ve Sensörler
15 Alternatif/Fiziksel Kullanıcı Etkileşimi Fiziksel Etkileşim, Processing ve Sensörler
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 1 5
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 10 10
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 30 30
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5