Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Fen Bilimleri Enstitüsü - Çevre Mühendisliği (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Çevre Mühendisliği - Çevre Mühendisliği (İngilizce) - Tezli Yüksek Lisans - 2014 ENVE8035 Multivariate Statistical Methods in Environmental Pollution Seçmeli 1 8,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, çevre kirliliği araştırmalarında kullanılan istatistiksel teknikleri kapsar. Bu kapsamda, kaynakları ve bunların katkılarını belirleme modelleri detaylı olarak incelenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kimyasal Kütle Dengesi Modeli, Temel Bileşen Faktör Analizi Modeli, Pozitif Matris Faktör Ayrıştırma Modeli.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Teorik altyapının aktarılması ve uygulamalı modellerin kullanımı.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Multivariate Statistics for the Environmental Sciences, Peter J. A. Shaw, Arnold, 2003. 2. Receptor Modeling for Air Quality Management, Philip K. Hopke, Elsevier, 1991.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Kaynak-alıcı modellerinin arkasındaki esası belirlemek.
  • Kaynak katkı modellerinin arkasındaki esası belirlemek.
  • İstatistiksel modellerden olası yanıltıcı sonuçların sebeplerini açıklamak.
  • Alıcı modellerde ölçüm belirsizliklerinin kullanılmasının avantajlarını açıklamak.
  • Çevre verilerinde kümeleme analizinin esasını belirlemek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kirlilik verilerinde çeşitlilik indeksleri.
2 Çoklu Regresyon analizi.
3 Çoklu Regresyon analiz uygulamaları.
4 Kümeleme analizi.
5 Kümeleme analiz uygulamaları.
6 Kimyasal Kütle Dengesi matematiği.
7 Kimyasal Kütle Dengesi kabulleri ve verileri.
8 Ara Sınav Haftası
9 Kimyasal Kütle Dengesi uygulamaları.
10 Tekil Değer Ayrışması.
11 Temel Bileşen analizi.
12 Faktör analizi.
13 Faktör analizi (devam).
14 Pozitif Matris Faktör ayrıştırma.
15 Hava kirliliğinde alıcı model uygulamaları.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 1 20 20
Ödev ve Hazırlığı 2 10 20
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 3 10 30
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 25 25
Teorik Ders Saati 3 14 42
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5