Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Önlisans - Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu - Pazarlama

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Pazarlama - 2013 PAZ2009 Müşteri İlişkileri Yönetimi Zorunlu 2 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencinin, işletmenin hedef ve stratejilerine göre müşteriler ile iletişim kurabilmesini ve müşterilerin özelliklerine göre sınıflanmasına yardımcı olabilmesini, müşteriyi elde tutma programlarına göre müşteri değeri yaratmak ve müşterinin memnuniyetine yardımcı olmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Müşteriler ile iletişim kurmak, online tüketici davranışlarını saptamak,randevu düzenlemek, müşteriyi ağırlamak, müşteri değeri yaratmak, müşteri şikayetlerini değerlendirmek.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma, tartışma ve örnek olay ve ödev anlatımı

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Satışta ve pazarlamada Müşteri ilişkileri yönetimi- Yavuz Odabaşı Strateji ve birebir pazarlama- Arman Kırım

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Müşteriyi tanımak.
  • Müşteri randevu ve kabul programı yapmak.
  • Müşteri ile ilişki seviyelerinin belirlenmesine katkı sağlamak.
  • Müşteri ilişkilerini etkiyen unsurları kavramak.
  • Müşteri ilişkileri yönetimi projelerinin uygulanmasına katkı sağlamak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Müşteriler ile iletişim kurmak
2 Müşteriler ile iletişim kurmak
3 Müşterilerin sınıflandırılmasına yardımcı olmak
4 Müşterilerin sınıflandırılmasına yardımcı olmak
5 Online tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak
6 Geleneksel tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak
7 Geleneksel tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak
8 Ara Sınav Haftası
9 Geleneksel tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak
10 Randevu düzenlemek ve izlemek
11 Müşteri değeri yaratmak konusunda katkı sağlamak
12 Müşteri değeri yaratmak konusunda katkı sağlamak
13 Müşteri memnuniyetinin ölçümüne katkı sağlamak
14 Müşteri memnuniyetinin ölçümüne katkı sağlamak
15 Müşteri şikayetleri yönetimine katkı sağlamak
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Kısa Sınav ve Hazırlığı 1 50 50
Final ve Hazırlığı 1 75 75

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi