Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Uygulamalı Bilimler Fakültesi - Saç ve Güzellik Uygulamaları

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2025 - Saç ve Güzellik Uygulamaları SGU2060 Müşteri İlişkileri Yönetimi Seçmeli 4 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersinin amacı, öğrencilere müşteri ilişkiler yönetiminin tanımını, amacını, müşteri memnuniyeti ve sadakatinin rolü, müşteri çeşitlerini, müşteri profillerinin oluşturulmasını, müşteri beklentilerinin anlaşılmasını, etkili iletişim araçları ve stratejilerini, müşteri yönetimini, gelecekteki müşteri beklentileri ve trendlerini öğretmektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders, müşteri ilişkileri yönetiminin tanımı ve amaçlarını, müşteri memnuniyeti ve sadakatinin işletme başarısındaki stratejik rolünü kapsamlı biçimde ele alır. Öğrenciler; farklı müşteri türlerinin analizi, müşteri profillerinin oluşturulması, beklentilerin belirlenmesi ve anlaşılması konularında bilgi edinir. Ders kapsamında ayrıca, etkili iletişim araçları ve stratejileri, müşteri yönetim süreçleri, gelecekteki müşteri beklentileri ile sektörel trendler incelenir. Teorik bilgiler, sektöre yönelik örnekler ve uygulamalarla desteklenerek, öğrencilerin profesyonel müşteri yönetimi becerileri geliştirilir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/Sunum – Soru-Cevap – Tartışma – Problem Çözme – Vaka Çalışması

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Demirel , Y. (2017). Müşteri ilişkileri yönetimi. Seçkin Yayıncılık. Bakırtaş , H. (2012). Müşteri ilişkileri yönetimi. Ekin Kitabevi Yayınları. Kocabaş, İ. (2011). Müşteri ilişkileri yönetimi perspektifinden modern tüketici. Eğitim Yayınevi. Ertemel, A.V. (2018). Nesnelerin interneti dünyasında müşteri ilişkileri yönetimi. Kriter Yayınevi.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Müşteri ilişkileri yönetiminin temel kavramlarını bilir.
  • Müşteri memnuniyeti süreçlerini kavrar.
  • Müşteri çeşitlerini açıklar.
  • Etkili iletişim araçlarını ve stratejilerini bilir.
  • Müşteriyi yönetir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin tanıtımı ve genel hedeflerin açıklanması
2 Müşteri ilişkileri yönetiminin tanımı ve önemi
3 Müşteri memnuniyeti ve sadakatinin rolü
4 Müşteri çeşitleri ve hedef kitlenin belirlenmesi
5 Müşteri profillerinin oluşturulması
6 Pazar araştırması ve müşteri beklentilerinin anlaşılması
7 Etkili iletişim stratejileri ve araçları
8 Vize
9 Müşteriyle etkileşimde etkili dil kullanımı
10 Müşteri geri bildirimini etkili bir şekilde yönetme
11 Hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti ilişkisi
12 Sorun çözme ve şikâyet yönetimi
13 Dijital platformlarda müşteri ilişkileri yönetimi
14 Sosyal medya kullanımı ve müşteri etkileşimi
15 Gelecekteki müşteri beklentileri ve trendler
16 Final çalışma haftası
17 Final Sınav haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 14 14
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 1 14 14
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 2 14 28
Uygulama Ders Saati 2 14 28

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi