Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2025 - Saç ve Güzellik Uygulamaları | SGU2060 | Müşteri İlişkileri Yönetimi | Seçmeli | 4 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2025 - Saç ve Güzellik Uygulamaları | SGU2060 | Müşteri İlişkileri Yönetimi | Seçmeli | 4 | 4,00 | 2 | 0 |
Dersinin amacı, öğrencilere müşteri ilişkiler yönetiminin tanımını, amacını, müşteri memnuniyeti ve sadakatinin rolü, müşteri çeşitlerini, müşteri profillerinin oluşturulmasını, müşteri beklentilerinin anlaşılmasını, etkili iletişim araçları ve stratejilerini, müşteri yönetimini, gelecekteki müşteri beklentileri ve trendlerini öğretmektir.
-
Bu ders, müşteri ilişkileri yönetiminin tanımı ve amaçlarını, müşteri memnuniyeti ve sadakatinin işletme başarısındaki stratejik rolünü kapsamlı biçimde ele alır. Öğrenciler; farklı müşteri türlerinin analizi, müşteri profillerinin oluşturulması, beklentilerin belirlenmesi ve anlaşılması konularında bilgi edinir. Ders kapsamında ayrıca, etkili iletişim araçları ve stratejileri, müşteri yönetim süreçleri, gelecekteki müşteri beklentileri ile sektörel trendler incelenir. Teorik bilgiler, sektöre yönelik örnekler ve uygulamalarla desteklenerek, öğrencilerin profesyonel müşteri yönetimi becerileri geliştirilir.
Anlatım/Sunum – Soru-Cevap – Tartışma – Problem Çözme – Vaka Çalışması
-
Türkçe
Demirel , Y. (2017). Müşteri ilişkileri yönetimi. Seçkin Yayıncılık. Bakırtaş , H. (2012). Müşteri ilişkileri yönetimi. Ekin Kitabevi Yayınları. Kocabaş, İ. (2011). Müşteri ilişkileri yönetimi perspektifinden modern tüketici. Eğitim Yayınevi. Ertemel, A.V. (2018). Nesnelerin interneti dünyasında müşteri ilişkileri yönetimi. Kriter Yayınevi.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve genel hedeflerin açıklanması |
2 | Müşteri ilişkileri yönetiminin tanımı ve önemi |
3 | Müşteri memnuniyeti ve sadakatinin rolü |
4 | Müşteri çeşitleri ve hedef kitlenin belirlenmesi |
5 | Müşteri profillerinin oluşturulması |
6 | Pazar araştırması ve müşteri beklentilerinin anlaşılması |
7 | Etkili iletişim stratejileri ve araçları |
8 | Vize |
9 | Müşteriyle etkileşimde etkili dil kullanımı |
10 | Müşteri geri bildirimini etkili bir şekilde yönetme |
11 | Hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti ilişkisi |
12 | Sorun çözme ve şikâyet yönetimi |
13 | Dijital platformlarda müşteri ilişkileri yönetimi |
14 | Sosyal medya kullanımı ve müşteri etkileşimi |
15 | Gelecekteki müşteri beklentileri ve trendler |
16 | Final çalışma haftası |
17 | Final Sınav haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 2 | 14 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 2 | 14 | 28 |