Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Okul Öncesi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği MB167 Müze Eğitimi Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarına yaşam boyu öğrenme ve eğitim ortamı olarak müzelerden yararlanmanın öneminin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Okul öncesi dönemde müzelerden eğitim amaçlı olarak yararlanılabildiği, müze eğitiminin kuramsal temellerinin ele alındığı, bu kuramsal temellerin müze ziyaretleri ve etkinlik örnekleri ile desteklenerek farklı yöntem ve tekniklerin kullanılabildiği bir derstir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Süreç temelli öğretim, gezi-gözlem.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Mehmet Önder. Türkiye Müzeleri, T.C. İş Bankası Kültür Yayınları, 1992. Dr. Sümer Atasoy, Ok. Nevin Çakmakoğlu Barut, Müzeler ve Müzecilik Bibliyografyası (1977-1995) YTÜ. Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzecilik ABD. Yayınları, 1996. Derleyen Prof. Tomur Atagök, Yeniden Müzeciliği Düşünmek, Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzecilik ABD. Yayınları, 1999. Oya Abacı, Müze Eğitimi, Sanatta Yeterlilik Tezi MÜ. Sosyal Bil. Ens. 1996. Stefan Seidel ve kenneth Hudson, Müze Eğitimi ve Kültürel Kimlik, Çeviri: Bahri Ata, Ankara Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınları, 1999. http://okuloncesimuze.blogspot.com.tr/ http://www.okuloncesimuzeegitimi.blogspot.com.tr/ https://www.tate.org.uk/visit/tate-st-ives (Art Fund Museum of the Year 2018 Winner ) https://www.tate.org.uk/kids

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Müze eğitimi ile ilgili temel kavramları bilir.
  • Müzelerin okul öncesinde öğrenme ortamı olarak kullanılmasında en uygun müze seçme ölçütlerini açıklayabilir.
  • Müze ortamında kullanılacak öğretim yöntem ve teknikleri bilir.
  • Edindiği kuramsal bilgilere bağlı olarak müze öncesi-müze gezisi-müze sonrası etkinlik örneklerinin önemini kavrar.
  • Müzelerden okul dışı öğrenme ortamı olarak yararlanmanın önemini kavrar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse giriş. Müzenin tanımı ve özellikleri, müzelerde sergileme.
2 Müze ve müze eğitimi, müze türleri.
3 Türkiye'de ve dünyada müzeciliğinin gelişimi.
4 Müzenin Amaçları: Toplama, Koruma-Bakım-Onarım, Belgeleme, Sergileme, Eğitim/İletişim.
5 Müzede Eğitim Nasıl Yapılır? a) Müze içinde, b) Müze Dışında (okullarda).
6 Eğitimde müzelerden yararlanmak için kullanılan (Gezi Öncesi, Gezi Esnası ve Gezi Sonrası).
7 İstanbul/diğer şehirlerdeki iki müzeyi gerçek/sanal ziyaret etme.
8 Ara Sınav Haftası
9 İstanbul’da iki farklı müzedeki çocuklara yönelik iki etkinliğe katılma.
10 İstanbul’da iki farklı müzedeki çocuklara yönelik iki etkinliğe katılma.
11 Müze Gezisi Öncesi için program ve etkinlik geliştirme.
12 Müze Gezisi için program ve etkinlik geliştirme.
13 Müze Gezisi Sonrası için program ve etkinlik geliştirme.
14 Yurt dışındaki müzelerin web sitelerini inceleme ve eğitim etkinliklerini raporlaştırma.
15 Yurt dışındaki müzelerin web sitelerini inceleme ve eğitim etkinliklerini raporlaştırma.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 10 10
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 20 40
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 15 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 15 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 10 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 2 10 20
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5