Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği | MB167 | Müze Eğitimi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği | MB167 | Müze Eğitimi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Öğretmen adaylarına yaşam boyu öğrenme ve eğitim ortamı olarak müzelerden yararlanmanın öneminin kazandırılması amaçlanmaktadır.
-
Okul öncesi dönemde müzelerden eğitim amaçlı olarak yararlanılabildiği, müze eğitiminin kuramsal temellerinin ele alındığı, bu kuramsal temellerin müze ziyaretleri ve etkinlik örnekleri ile desteklenerek farklı yöntem ve tekniklerin kullanılabildiği bir derstir.
Süreç temelli öğretim, gezi-gözlem.
Yok
Türkçe
Mehmet Önder. Türkiye Müzeleri, T.C. İş Bankası Kültür Yayınları, 1992. Dr. Sümer Atasoy, Ok. Nevin Çakmakoğlu Barut, Müzeler ve Müzecilik Bibliyografyası (1977-1995) YTÜ. Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzecilik ABD. Yayınları, 1996. Derleyen Prof. Tomur Atagök, Yeniden Müzeciliği Düşünmek, Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzecilik ABD. Yayınları, 1999. Oya Abacı, Müze Eğitimi, Sanatta Yeterlilik Tezi MÜ. Sosyal Bil. Ens. 1996. Stefan Seidel ve kenneth Hudson, Müze Eğitimi ve Kültürel Kimlik, Çeviri: Bahri Ata, Ankara Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınları, 1999. http://okuloncesimuze.blogspot.com.tr/ http://www.okuloncesimuzeegitimi.blogspot.com.tr/ https://www.tate.org.uk/visit/tate-st-ives (Art Fund Museum of the Year 2018 Winner ) https://www.tate.org.uk/kids
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Derse giriş. Müzenin tanımı ve özellikleri, müzelerde sergileme. |
2 | Müze ve müze eğitimi, müze türleri. |
3 | Türkiye'de ve dünyada müzeciliğinin gelişimi. |
4 | Müzenin Amaçları: Toplama, Koruma-Bakım-Onarım, Belgeleme, Sergileme, Eğitim/İletişim. |
5 | Müzede Eğitim Nasıl Yapılır? a) Müze içinde, b) Müze Dışında (okullarda). |
6 | Eğitimde müzelerden yararlanmak için kullanılan (Gezi Öncesi, Gezi Esnası ve Gezi Sonrası). |
7 | İstanbul/diğer şehirlerdeki iki müzeyi gerçek/sanal ziyaret etme. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | İstanbul’da iki farklı müzedeki çocuklara yönelik iki etkinliğe katılma. |
10 | İstanbul’da iki farklı müzedeki çocuklara yönelik iki etkinliğe katılma. |
11 | Müze Gezisi Öncesi için program ve etkinlik geliştirme. |
12 | Müze Gezisi için program ve etkinlik geliştirme. |
13 | Müze Gezisi Sonrası için program ve etkinlik geliştirme. |
14 | Yurt dışındaki müzelerin web sitelerini inceleme ve eğitim etkinliklerini raporlaştırma. |
15 | Yurt dışındaki müzelerin web sitelerini inceleme ve eğitim etkinliklerini raporlaştırma. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 15 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 15 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |