Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği MB167 Müze Eğitimi Zorunlu 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarına yaşam boyu öğrenme ve eğitim ortamı olarak müzelerden yararlanmanın öneminin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Okul öncesi dönemde müzelerden eğitim amaçlı olarak yararlanılabildiği, müze eğitiminin kuramsal temellerinin ele alındığı, bu kuramsal temellerin müze ziyaretleri ve etkinlik örnekleri ile desteklenerek farklı yöntem ve tekniklerin kullanılabildiği bir derstir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Süreç temelli öğretim, gezi-gözlem.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Adıgüzel, Ö. Ve Öztürk, F.(1999), "Türk Eğitim Düşüncesinde Okul Müzesinden Müze Pedagojisine Değişim", Eğitim ve Bilim 14 (114) 73-81. M. Şahan(2005), "Müze ve Eğitim", Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, III/4, 487-501.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Müze eğitimi ile ilgili temel kavramları bilir.
  • Müzelerin okul öncesinde öğrenme ortamı olarak kullanılmasında en uygun müze seçme ölçütlerini açıklayabilir.
  • Müze ortamında kullanılacak öğretim yöntem ve teknikleri bilir.
  • Edindiği kuramsal bilgilere bağlı olarak müze öncesi-müze gezisi-müze sonrası etkinlik örneklerinin önemini kavrar.
  • Müzelerden okul dışı öğrenme ortamı olarak yararlanmanın önemini kavrar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Müzecilik ve müze eğitimi kaynakları
2 Kültürler ve miraslar
3 Müzeler ve tarihleri hakkında genel bir değerlendirme
4 Türkiye'de müzeler, kültürlerin aktarılmasında müzelerin etkisi
5 Müzelerin eğitimde kullanılması
6 Sosyal Bilgiler laboratuvarı olarak müzeler
7 Müze gezilerinin planlanması
8 Ara Sınav Haftası
9 Müze gezileri için çalışma kağıtlarının hazırlanması
10 Müzelerin tarih eğitimi için kullanılması
11 Toplu müze gezisi
12 Müze gezilerinin değerlendirilmesi
13 Bireysel Müze gezileri
14 Müze dışı tarihi alanların eğitim maksatlı kullanılması
15 Müze gezi ve raporlarının değerlendirilmesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 4 10 40
Proje ve Hazırlığı 2 4 8
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 25 25
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 10 20
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5