Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Okul Öncesi Öğretmenliği | OKL4033 | Müze Eğitimi | Seçmeli | 7 | 3,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Okul Öncesi Öğretmenliği | OKL4033 | Müze Eğitimi | Seçmeli | 7 | 3,00 | 3 | 0 |
Öğretmen adaylarına yaşam boyu öğrenme ve eğitim ortamı olarak müzelerden yararlanmanın öneminin kazandırılması amaçlanmaktadır.
-
Okul öncesi dönemde müzelerden eğitim amaçlı olarak yararlanılabildiği, müze eğitiminin kuramsal temellerinin ele alındığı, bu kuramsal temellerin müze ziyaretleri ve etkinlik örnekleri ile desteklenerek farklı yöntem ve tekniklerin kullanılabildiği bir derstir.
Anlatım, soru-cevap, tartışma, gösteri, müze gezileri, interaktif uygulamalar.
Yok
Türkçe
Mehmet Önder. Türkiye Müzeleri, T.C. İş Bankası Kültür Yayınları, 1992. Dr. Sümer Atasoy, Ok. Nevin Çakmakoğlu Barut, Müzeler ve Müzecilik Bibliyografyası (1977-1995) YTÜ. Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzecilik ABD. Yayınları, 1996, Derleyen Prof. Tomur Atagök, Yeniden Müzeciliği Düşünmek, Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzecilik ABD. Yayınları, 1999, Oya Abacı, Müze Eğitimi, Sanatta Yeterlilik Tezi MÜ. Sosyal Bil. Ens. 1996. Stefan Seidel ve kenneth Hudson, Müze Eğitimi ve Kültürel Kimlik, Çeviri: Bahri Ata, Ankara Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınları, 1999 http://okuloncesimuze.blogspot.com.tr/ http://www.okuloncesimuzeegitimi.blogspot.com.tr/
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş, dersin içeriği hakkında bilgilendirme. Müze nedir? tanımları. |
2 | Müze türleri: sanat tarihi müzeleri, sanat müzeleri, tarih müzeleri, bilim müzeleri ve diğer müzeler. |
3 | Müzenin amaçları: toplama, koruma-bakım-onarım, belgeleme, sergileme, eğitim. |
4 | Müzede eğitimin tarihçesi: Batı kültürlerinde ve Türkiye'de. |
5 | Müze ve eğitim. |
6 | Müzelerdeki eğitimcilerin görevleri. |
7 | Müzede eğitim nasıl yapılır? a) Müze içinde, b) Müze dışında (okullarda). |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Eğitimde müzelerden yararlanmak için yöntemler: Müze gezisi öncesi. |
10 | Eğitimde müzelerden yararlanmak için yöntemler: Müze gezisi. |
11 | Eğitimde müzelerden yararlanmak için yöntemler: Müze gezisi sonrası. |
12 | Gezi (İstanbul’daki farklı müzeleri ziyaret etme) |
13 | Grupların proje sunumları: Müze gezisi öncesi için program ve etkinlik geliştirme. |
14 | Grupların proje sunumları: Müze gezisi için program ve etkinlik geliştirme. |
15 | Grupların proje sunumları : Müze gezisi sonrası için program ve etkinlik geliştirme. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |