Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | OKL7018 | Müziğin Erken Çocuklukta Bütünsel Gelişimde Yeri | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | OKL7018 | Müziğin Erken Çocuklukta Bütünsel Gelişimde Yeri | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı, müziğin erken çocukluk dönemindeki çocukların bilişsel, dilsel, motor, sosyal-duygusal ve yaratıcılık gibi gelişim alanları üzerindeki etkilerini incelemek ve öğrencilerin müzik yoluyla bütünsel gelişimi destekleyici eğitimsel yaklaşımlar geliştirmelerini sağlamaktır. Ders kapsamında öğrenciler, müziğin çocuğun dünyasında nasıl bir yer edindiğini anlamak ve bu sanatsal süreci pedagojik bir araç olarak etkili biçimde kullanabilme becerisi kazanacaktır.
-
Ders içeriği, müziğin erken çocukluk gelişimindeki rolünü çok yönlü biçimde ele almaktadır. Gelişim alanlarına göre müziğin etkileri, müzikle öğrenme, ritim-duyu farkındalığı, yaratıcı müzik etkinlikleri, çocuk şarkıları ve müzikle drama gibi uygulamalı başlıklar işlenecektir. Aynı zamanda müzik etkinliklerinin planlanması, yaş gruplarına uygun müzik seçimi, kültürel müzik çeşitliliği ve müzik yoluyla çocukların kendini ifade etme biçimleri üzerinde durulacaktır. Dönem boyunca uygulamalı çalışmalarla kuram-pratik bütünlüğü sağlanacaktır.
-
-
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı, müzik ve gelişim kavramlarına giriş |
2 | Erken çocuklukta bütünsel gelişim alanları |
3 | Müziğin bilişsel ve dil gelişimine etkisi |
4 | Müziğin motor gelişime katkısı – Ritim, hareket, koordinasyon |
5 | Müziğin sosyal-duygusal gelişim üzerindeki etkisi |
6 | Erken çocuklukta yaratıcılık ve müzikle ifade |
7 | Müzik temelli öğrenme yaklaşımları (Orff, Kodaly, Dalcroze vb.) |
8 | Ara-Sınav |
9 | Uygulamalı müzik etkinlikleri – Ritim oyunları, şarkı söyleme |
10 | Müzik yoluyla hikâye anlatımı ve drama |
11 | Kültürel müzikler ve çok sesli müzik ortamları |
12 | Yaş gruplarına göre müzik etkinliği planlama |
13 | Müzik etkinliklerinin değerlendirilmesi |
14 | Disiplinler arası yaklaşım: Müzik ve diğer öğrenme alanları |
15 | Öğrenci sunumları – Müzik etkinliği örnekleri |
16 | Final proje sunumları / Uygulama raporu teslimi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 10 | 14 | 140 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |