Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Temel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği OKL7018 Müziğin Erken Çocuklukta Bütünsel Gelişimde Yeri Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, müziğin erken çocukluk dönemindeki çocukların bilişsel, dilsel, motor, sosyal-duygusal ve yaratıcılık gibi gelişim alanları üzerindeki etkilerini incelemek ve öğrencilerin müzik yoluyla bütünsel gelişimi destekleyici eğitimsel yaklaşımlar geliştirmelerini sağlamaktır. Ders kapsamında öğrenciler, müziğin çocuğun dünyasında nasıl bir yer edindiğini anlamak ve bu sanatsal süreci pedagojik bir araç olarak etkili biçimde kullanabilme becerisi kazanacaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders içeriği, müziğin erken çocukluk gelişimindeki rolünü çok yönlü biçimde ele almaktadır. Gelişim alanlarına göre müziğin etkileri, müzikle öğrenme, ritim-duyu farkındalığı, yaratıcı müzik etkinlikleri, çocuk şarkıları ve müzikle drama gibi uygulamalı başlıklar işlenecektir. Aynı zamanda müzik etkinliklerinin planlanması, yaş gruplarına uygun müzik seçimi, kültürel müzik çeşitliliği ve müzik yoluyla çocukların kendini ifade etme biçimleri üzerinde durulacaktır. Dönem boyunca uygulamalı çalışmalarla kuram-pratik bütünlüğü sağlanacaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Müzik aracılığıyla bütünsel gelişim destekleyici etkinlikler planlar.
  • Müziğin erken çocukluk dönemindeki gelişim alanları üzerindeki etkilerini açıklar.
  • Farklı yaş gruplarına uygun müzik etkinliklerini seçer ve uygular.
  • Müzik ve hareket etkinlikleri yoluyla çocukların motor gelişimini destekler.
  • Müzikle iletişim kurma, empati geliştirme ve duyguları ifade etme becerilerini tanımlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin tanıtımı, müzik ve gelişim kavramlarına giriş
2 Erken çocuklukta bütünsel gelişim alanları
3 Müziğin bilişsel ve dil gelişimine etkisi
4 Müziğin motor gelişime katkısı – Ritim, hareket, koordinasyon
5 Müziğin sosyal-duygusal gelişim üzerindeki etkisi
6 Erken çocuklukta yaratıcılık ve müzikle ifade
7 Müzik temelli öğrenme yaklaşımları (Orff, Kodaly, Dalcroze vb.)
8 Ara-Sınav
9 Uygulamalı müzik etkinlikleri – Ritim oyunları, şarkı söyleme
10 Müzik yoluyla hikâye anlatımı ve drama
11 Kültürel müzikler ve çok sesli müzik ortamları
12 Yaş gruplarına göre müzik etkinliği planlama
13 Müzik etkinliklerinin değerlendirilmesi
14 Disiplinler arası yaklaşım: Müzik ve diğer öğrenme alanları
15 Öğrenci sunumları – Müzik etkinliği örnekleri
16 Final proje sunumları / Uygulama raporu teslimi
17 Yarıyıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 10 14 140
Arasınav ve Hazırlığı 10 1 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 10 2 20
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi