Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Müzik Öğretmenliği - Lisans | MB3014 | Müzik Öğretim Yöntemleri II | Zorunlu | 6 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Müzik Öğretmenliği - Lisans | MB3014 | Müzik Öğretim Yöntemleri II | Zorunlu | 6 | 2,00 | 2 | 0 |
Müzik eğitim ve öğretimine ilişkin kavram, ilke ve yöntemleri uygulama; ders içi bireysel ve toplu müzik çalışmaları düzenleme, ilköğretim ve ortaöğretim müzik dersini planlama, uygulama ve eleştirme.İlköğretim ve ortaöğretim müzik dersi öğretim programlarının incelenme, müzik öğretimi için yıllık, günlük, dönemlik, ünite planları hazırlama, ilk ve ortaöğretim müzik ders kitaplarını inceleme, planlı müzik dersi işleme ve uygulama örnekleri, bireysel ve toplu çalışmalar, müzik çalışmalarını ve etkinliklerini dinleme-izleme-eleştirme, müzik eğitiminde ölçme ve değerlendirme.
-
Müzik öğretim yöntemleri I dersine bağlı olarak çocuk müzik eğitiminde dünyada ve Avrupa ülkelerinde kullanılan yöntemlerin ve kitapların tanıtımına devam edilmesi. Günümüz çocuk müzik eğitiminde dünyada ve gelişmiş ülkelerde halen uygulanan, temel yaklaşımlara, yöntem ve öğretme modellerine sahip olan J. Dalcroze, Z. Kodally, C. Orff, S. Suzuki’nin müzik öğretmeni adaylarına tanıtılarak meslek yaşamlarında bu yolda bir anlayış kazanmalarının sağlanması. Planlı öğretimin öneminin vurgulanarak plan çeşitlerinin tanıtılması. Ünite konularına bağlı kalınarak yapılmış günlük plan örneklerinin tanıtılması. Planlı bir müzik dersinde sınıf yönetiminin nasıl olacağının öğretilmesi. Derse başlangıç, uygulama ve işleniş ve dersi bitirişte dikkat edilecek noktaların öğretilmesi. Öğretmen adaylarına dakikalandırılmış günlük plan örnekleri yaptırılarak, örnek ders sunumları yapmalarının sağlanması. Bu uygulamalarda müzik dersinin diğer derslerle olan ilişkisinin de gösterilmesi. Müzik dersinde öğrencilerin öğrenme sürecine uygulamalarla katılımlarının sağlanmasıyla öğrenmenin kalıcı olduğunun öğretilmesi. Öğretmen adaylarının, meslek yaşamlarında öğrencileriyle yaparak-yaşayarak öğrenme modeliyle etkin öğrenmeyi gerçekleştireceklerine inandırılması. Çocuğun hayata hazırlanması süreci olan eğitiminde, müziğin vazgeçilmez bir eğitim aracı olduğunun öğretmen adaylarına kavratılması.
Anlatım, Örnekleme, Analiz etme,Teknik çalışma, Karşılaştırma, Seminer Hazırlığı, Performans
Yok
Türkçe
Prof. Dr. Sibel Çoban "Müzik Öğretmeni Adaylarına Müzik Öğretim Yöntemleri" Ders Kitapları İlkokul Müzik Ders Kitapları Mahiye Morgül "Müzik Nasıl Öğretilir" Yurtrenkleri Yayınevleri Ortaokul Müzik Ders Kitapları YÖK- Dünya Bankası Müzik Öğretmenliği
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | “E. Jaquess Dalcroze” Müzik Öğretim Yöntemi, Eurhythmics, Solfej-Ritmik Solfej, Müziksel Yorumlama, Doğaçlama |
2 | “Z. Kodaly” Müzik Öğretim Yöntemi, Kodaly’nin eğitim felsefesi, Kodaly müziksel öğretiminin amaçları |
3 | “C. Orff” Müzik Öğretim Yöntemi, Orff Süreci, Orff Enstrümanları |
4 | Suzuki Müzik Öğretim Yöntemi, Tanımı, Özellikleri, Kullanımı, Felsefesi, Amaçları |
5 | 20. yy. 2. yarısındaki Müzik Öğretimi Metotları, Yaklaşımları, Felsefeleri |
6 | Kapsamlı Müzisyenlik 20. Yüzyıl Yaklaşımları |
7 | Lise müzik müfredat ve kitaplarının incelenmesi. |
8 | Arasınav |
9 | Müzik Eğitiminde Öğretim Etkinliklerinde Plan Çeşitleri |
10 | Eğitim-Öğretim çalışmalarının planlanması ile ilgili ortak hükümler |
11 | Önceden Planlanmış bir müzik dersinde sınıf yönetimi ve öğretim sürecinde dikkat edilmesi gereken esaslar |
12 | Günlük ders planlarının uygulanması ile ilgili olarak ders süresinin ayarlanması ve planların değişik yollardan işlenmesi. |
13 | Okullarda müzik eğitiminin temelinin nasıl kurulması gerektiği ile ilgili esaslar |
14 | Ortaöğretim Kurumlarında müzik dersinin genel amaçları ve ders konuları. |
15 | Bugün ülkemizde uygulayabileceğimiz en uygun “Müzik Öğretim Metodu.” |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 6 | 1 | 6 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 6 | 1 | 6 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 12 | 1 | 12 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 8 | 1 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 6 | 1 | 6 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |