Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Müzik - 2014 - Tezli Yüksek Lisans | MZK7009 | Müzik Sosyolojisi | Seçmeli | 1 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Müzik - 2014 - Tezli Yüksek Lisans | MZK7009 | Müzik Sosyolojisi | Seçmeli | 1 | 5,00 | 3 | 0 |
Müzik sosyolojisi ile ilgili konular hakkında bilgiler edinmek ve konularla ilgili makaleleri analiz etmek.
-
Bu ders, müzik ve toplum kavramlarına genel bir bakış; toplumsal tabakalaşma, toplumsal gruplar ve roller; besteci, yorumcu ve dinleyici arasındaki ilişkiler; toplumda müzisyenin rolü; müzik topluluklarındaki sosyal ilişkiler; iletişim aracı olarak müzik; din ve müzik; politikanın müzik üzerine etkileri; toplumsal değişim; kimlik ve müzik; cinsiyet rolleri ve müzik; post-modern yaklaşımlar; popüler kültür ve müzik konularını içermektedir.
Seçilmis kitaplar, makaleler analiz edilecek. Haftalık ödevler.
yok.
Türkçe
Denora, T. After Adorno: Rethinking Music Sociology (Cambridge: Cambridge University Press 2003) Adorno, Theodor W. Philosophy of Modern Music. Anne G. Mitchell and Wesley V. Blomster (trans.) (New York: Seabury Press, 1973) Adorno, Theodor W. Introduction to the Sociology of Music, (translated by E.B. Ashton), London: Seabury Press, 1976) Martin, P. Sounds and Society: Themes in the Sociology of Music (Music and Society) (Manchester: Manchester University Pres, 1997) Hanslick, Eduard (1885/1957). Vom Musikalisch-Schönen. Tr. The Beautiful In Music. Bobbs-Merrill Co (June 1957). Kivy, Peter. New Essays on Musical Understanding. (Oxford: Oxford University Press, 2001) McClary, eds., Music and Society: The Politics of Composition, Performance, and Reception (Cambridge: Cambridge University Press 1990) Shepherd, John Music as Social Text. (Cambridge: Polity Presa, 1991)
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Müzik ve Toplum Kavramlarına Genel Bir Bakış |
2 | Sosyolojinin araştırma yöntemleri |
3 | Frankfurt Okulu. Ödev: Her bir öğrenci Frankfurt Okulu'ndaki bir bilim insanıyla ilgili powerpoint hazırlayarak derste sunacak. |
4 | sunumlar ve sunumdaki bilgilerle ilgili değerlendirme |
5 | İngiliz Kültürel Çalışmaları. Ödev: Her bir öğrenci İngiliz Kültürel Çalışmalarını yürüten bir bilim insanıyla ilgili powerpoint hazırlayarak derste sunacak. |
6 | Öğrencilerin ödev konularıyla ilgili sunumları ve verilen bilgilerle ilgili değerlendirme |
7 | Anlaşılmayan konularla ilgili tekrar. Genel tekrar. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Müzik ve Kimlik |
10 | Müzik ve Din |
11 | Müzik ve Cinsiyet |
12 | Müzik ve Politika |
13 | Müzik ve Popüler Kültür |
14 | Öğrencilerin ödev konularıyla ilgili sunumları ve verilen bilgilerle ilgili değerlendirme |
15 | Anlaşılmayan konularla ilgili tekrar. Genel tekrar. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 4 | 12 | 48 |
Seminer ve Hazırlığı | 3 | 10 | 30 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 4 | 12 | 48 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |