Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Güzel Sanatlar Enstitüsü - Müzik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Müzik - 2014 - Tezli Yüksek Lisans MZK7009 Müzik Sosyolojisi Seçmeli 1 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Müzik sosyolojisi ile ilgili konular hakkında bilgiler edinmek ve konularla ilgili makaleleri analiz etmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders, müzik ve toplum kavramlarına genel bir bakış; toplumsal tabakalaşma, toplumsal gruplar ve roller; besteci, yorumcu ve dinleyici arasındaki ilişkiler; toplumda müzisyenin rolü; müzik topluluklarındaki sosyal ilişkiler; iletişim aracı olarak müzik; din ve müzik; politikanın müzik üzerine etkileri; toplumsal değişim; kimlik ve müzik; cinsiyet rolleri ve müzik; post-modern yaklaşımlar; popüler kültür ve müzik konularını içermektedir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Seçilmis kitaplar, makaleler analiz edilecek. Haftalık ödevler.

Staj Durumu

yok.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Denora, T. After Adorno: Rethinking Music Sociology (Cambridge: Cambridge University Press 2003) Adorno, Theodor W. Philosophy of Modern Music. Anne G. Mitchell and Wesley V. Blomster (trans.) (New York: Seabury Press, 1973) Adorno, Theodor W. Introduction to the Sociology of Music, (translated by E.B. Ashton), London: Seabury Press, 1976) Martin, P. Sounds and Society: Themes in the Sociology of Music (Music and Society) (Manchester: Manchester University Pres, 1997) Hanslick, Eduard (1885/1957). Vom Musikalisch-Schönen. Tr. The Beautiful In Music. Bobbs-Merrill Co (June 1957). Kivy, Peter. New Essays on Musical Understanding. (Oxford: Oxford University Press, 2001) McClary, eds., Music and Society: The Politics of Composition, Performance, and Reception (Cambridge: Cambridge University Press 1990) Shepherd, John Music as Social Text. (Cambridge: Polity Presa, 1991)

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Müzik ile kültür ve estetik ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
  • Frankfurt Okulu hakkında bilgi sahibi olur.
  • İngiliz Kültürel Çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Sosyoloji kuramlarını müzikle ilişkilendirebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Müzik ve Toplum Kavramlarına Genel Bir Bakış
2 Sosyolojinin araştırma yöntemleri
3 Frankfurt Okulu. Ödev: Her bir öğrenci Frankfurt Okulu'ndaki bir bilim insanıyla ilgili powerpoint hazırlayarak derste sunacak.
4 sunumlar ve sunumdaki bilgilerle ilgili değerlendirme
5 İngiliz Kültürel Çalışmaları. Ödev: Her bir öğrenci İngiliz Kültürel Çalışmalarını yürüten bir bilim insanıyla ilgili powerpoint hazırlayarak derste sunacak.
6 Öğrencilerin ödev konularıyla ilgili sunumları ve verilen bilgilerle ilgili değerlendirme
7 Anlaşılmayan konularla ilgili tekrar. Genel tekrar.
8 Ara Sınav Haftası
9 Müzik ve Kimlik
10 Müzik ve Din
11 Müzik ve Cinsiyet
12 Müzik ve Politika
13 Müzik ve Popüler Kültür
14 Öğrencilerin ödev konularıyla ilgili sunumları ve verilen bilgilerle ilgili değerlendirme
15 Anlaşılmayan konularla ilgili tekrar. Genel tekrar.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 4 12 48
Seminer ve Hazırlığı 3 10 30
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 4 12 48
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 5 5
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi