Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Müzik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Müzik Öğretmenliği MZO3048 Müziksel İşitme Okuma Yazma VI Seçmeli 6 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, müzik öğretmeni adaylarına, müziksel işitme, nota, ritm ve ölçü güçlüklerini çözmeyi, deşifre okumayı, kuramsal bilgileri edinmede gerekli olan temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Caz müziği dizileri, 20. yüzyıl müziği ve atonalite bilgisi ve düzeye uygun ezgi okuma, yazma, çözümleme, yaratma uygulamaları; popüler müzikte ve caz müziğinde kullanılan akor şifreleri ile uygulamaları, müziksel işitme okuma öğretim yöntem ve tekniklerini kapsar.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Konuların öğretiminde sorun çözme, bireysel ve grup çalışma yöntemleri kullanılmaktadır.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

F. Fontaine, Bona Ritmik Okuma Kitapları G. Dandelot Anahtar Okuma Kitabı N. Gallon tek ve çift sesli dikte kitapları, J.Rueff 250 Dictees Musicales, Öğretim elemanlarınca yazılan özgün okuma parçaları E. Pozzoli, Vol. II-III-IV-V, Lavignac 2A-2C-3A, Duygu Ünal Solfej Kitabı, A. Adnan Saygun Toplu Solfej I-II, Töresel Musıki Kitabı A.Adnan Saygun, Musıki Temel Bilgisi I-II-III-IV Paraşkev Hacıev, Temel Müzik Teorisi Mehmet Nemutlu, Müziğe Giriş

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Beş diyezli ve bemollü tonları okuma ve yazma becerisi kazanır.
  • Piyanoda çalınan iki ve üç sesli parçaları duyarak yazar.
  • Müzikte kullanılan terimleri öğrenir ve eser içinde tanımlar.
  • Basit, bileşik ve aksak ölçülerde yazılmış parçaları okur ve yazar.
  • Tüm tonlarda yazılmış eşlikli parçaları ton hissini kaybetmeden hızlı çözümleme becerisi kazanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Altı diyezli majör ve minör tonda okuma çalışmaları
2 Üç sesli yazma çalışması
3 Tüm anahtarlarda ritmik okuma çalışması
4 Müzik yazısında kısaltma işaretleri ve terimler
5 Altı diyezli majör ve minör tonda okuma ve yazma çalışmaları
6 Altı diyezli majör ve minör tonda okuma ve yazma çalışmaları
7 Öğrenilen konuların genel tekrarı
8 Ara Sınav Haftası
9 Altı bemollü majör ve minör tonda okuma çalışmaları
10 Altı bemollü majör ve minör tonda okuma çalışmaları
11 Aksak ölçülerle ritmik okuma çalışmaları
12 Altı bemollü majör ve minör tonda okuma ve yazma çalışmaları
13 Altı bemollü majör ve minör tonda okuma ve yazma çalışmaları
14 İki ve üç sesli yazma çalışmaları
15 Öğrenilen konularla deneme sınavı
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 5 1 5
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 14 1 14
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 2 28
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5