Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Önlisans - Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu - Bilgisayar Programcılığı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Bilgisayar Programcılığı-Önlisans-2014 BLY2004 Nesne Yönelimli Programlama II Zorunlu 4 5,00 3 1

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Java ile ileri nesne yönelimli programlama uygulamaları yapmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Alt programlar, fonksiyonlar, applet kavramı, grafik uygulamaları, dosya işlemleri, ikili dosyalar, hata yakalama, yığın yapısı, kuyruk yapısı, tek bağlı doğrusal listeler, tek bağlı dairesel listeler, çift bağlı doğrusal listeler, çift bağlı dairesel listeler,veritabanı bağlantısı. 2D ve 3D animasyon ve oyun tasarımı

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Java Software Solutions, Foundations of Program Design, Lewis, J., Loftus, W., Addision Wesley,6th ed. 2008 http://www.oracle.com/technetwork/documentation/index.html#java Java ile Nesne Programlama, Karaçay T., Seçkin Yayıncılık, ISBN 9789750219603, 2012 Java ve Yazılım Tasarımı, Altuğ B. Altıntaş, Papatya Yayıncılık, ISBN 9756797401, 2005 Java How to Program, Harvey M. Deitel- Paul J. Deitel, Prentice Hall, Sixth Edition, 0131483986, 2005 Nesneye Yönelik Programlama Ders Notları, Aydın Ö., Trakya Üniversitesi http://ozlemaydin.trakya.edu.tr/d1.html Java Programlama Dili, Çoban T., www.cgimarket.com/~turhan/Java Nesneye Dayalı Yazılım Geliştirme, 2008, http://web.itu.edu.tr/~buzluca/ndyg/ Java ile Temel Programlama, Bora Güngören, Seçkin Yayıncılık Java Uygulamaları, David Flanagan, Pusula Yayıncılık Just Java, Peter van der Linden, Prentice Hall Java in a Nutshell,David Flanagan, OReilly http://tr.sun.com/training/courses www.alice.org www.greenfoot.org Oracle Academy http://ilearning.oracle.com

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Alt programlar ve fonksiyonları kullanabilir.
  • Grafik uygulamaları yapabilir.
  • Dosyalama işlemleri yapabilir.
  • Yığın kuyruk yapısını kavrar.
  • Liste yapılarını kavrar ve kullanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Alice3 Programına Giriş
2 Alice 3 Programında Java ile 3D Animasyon Tasarımı
3 Greenfoot Programı ve Java ile 2D Oyun Tasarım
4 Alt Programlar
5 Döngü fonksiyonlar, hata ayıklama araçları
6 Applet Kavramı, Grafik Arayüz Uygulamaları,
7 Dosya işlemleri, ikili dosyalar
8 Ara Sınav Haftası
9 Hata Yakalama
10 Yığın Yapısı
11 Kuyruk yapısı
12 Tek bağlı doğrusal listeler
13 Çift bağlı doğrusal listeler
14 Otomasyon programları geliştirme
15 Oyun programları geliştirme
16 Proje sunumu
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Laboratuvar ve Hazırlığı 14 1 14
Araştırma ve Hazırlığı 14 3 42
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Final ve Hazırlığı 14 2 28

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5