Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Tarih Öğretmenliği EGT7071 Nitel Araştırma Yöntemleri Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Ders ile öğrencilerin araştırma tasarlama, araştırma süreçlerini yönetme ve araştırmadan hareketle yaptıkları araştırmayı raporlama becerilerini kazandırmak hedeflenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Çalışma alanı belirleme öncesi genel eğilimleri keşfetme Olası çalışma konularının değerlendirilmesi Araştırma konularının belirlenmesi (problem durumu) Araştırma deseninin seçimi (teorik – uygulama) Veri toplama araçları (teorik – uygulama) Veri analiz s

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma ve İnceleme Yoluyla Öğrenme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Nitel Araştırma Yöntemleri – Hasan Şimşek ve Alı Yıldırım Eğitim Araştırmaları Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi - John W. Creswell Nitel Desenler: Etnografya - Tuğba Türk, Halil Ekşi Nitel Desenler: Durum Çalışma

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Araştırmanın problem cümlesini yazar.
  • Araştırmanın desenini seçer.
  • Araştırmanın veri toplama araçlarını oluşturur.
  • Araştırmada topladığı verileri analiz eder.
  • Araştırmayı raporlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Çalışma alanı belirleme öncesi genel eğilimleri keşfetme
2 Çalışma alanı belirleme öncesi genel eğilimleri keşfetme
3 Olası çalışma konularının değerlendirilmesi
4 Olası çalışma konularının değerlendirilmesi
5 Araştırma konularının belirlenmesi (problem durumu)
6 Araştırma deseninin seçimi (teorik – uygulama)
7 Araştırma deseninin seçimi (teorik – uygulama)
8 Ara Sınav
9 Veri toplama araçları (teorik – uygulama)
10 Veri toplama araçları (teorik – uygulama)
11 Veri analiz süreci (teorik – uygulama)
12 Veri analiz süreci (teorik – uygulama)
13 Veri analiz sürecinde Maxqda kullanımı (teorik – uygulama)
14 Veri analiz sürecinde Maxqda kullanımı (teorik – uygulama)
15 Raporlama (Teorik – Uygulama)
16 Genel Değerlendirme
17 Yarıyıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 2 20
Proje ve Hazırlığı 10 4 40
Ödev ve Hazırlığı 10 2 20
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 10 4 40
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 20 3 60
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi