Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | FTR3002 | Nörofizyolojik Yaklaşımlar | Zorunlu | 6 | 5,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | FTR3002 | Nörofizyolojik Yaklaşımlar | Zorunlu | 6 | 5,00 | 2 | 2 |
Öğrencilerin nörofizyolojik yöntemler kapsamında uygulanan Bobath ,Johnstone, Brunnstrom ve diğer güncel nörofizyolojik yaklaşımların temel prensipleri, özel değerlendirme yöntemleri ve egzersiz uygulamaları alanlarında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
-
Brunnstrom, Bobath, Johnstone gibi nörofizyolojik yaklaşımlar hakkında temel bilgileri vermek, uygulama tekniklerini öğretmektir.
Anlatım, uygulama, soru-cevap, grup çalışması, vaka çözümleme.
Yok
Türkçe
1- Hemipleji Rehabilitasyonunda Nörofizyolojik Yaklaşımlar, Saadet Otman, Ayşe Karaduman, Ayşe Livanelioğlu 2- Fizyoterapi Rehabilitasyon Seti (3. Cilt ), Ayşe Karaduman, Öznur Tunca Yılmaz 3- Bobath Concept Theory and Clinical Practice in Neurological Rehabilitation, Sue Raine, Linzi Meadows, Mary Lynch-Ellerington 4-Steps to follow,Davies P. 5- Ders notları
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Nörofizyolojik Yaklaşımlara Giriş ve Motor Kontrol |
2 | Nörofizyolojik yaklaşımlarda güncel/yeni uygulamalar |
3 | Bobath Tedavi Yaklaşımı- teorik temeli |
4 | Hemipleji ve Üst Ekstremite Problemleri |
5 | Hemipleji ve Yürüme Problemleri |
6 | Hemipleji Ve Gövde Eğitiminin Önemi |
7 | Johnstone Yaklaşımı ve Teorik Temeli, Johnstone Yaklaşımında değerlendirme prensipleri |
8 | Ara Sınav |
9 | Ara Sınav Tartışma Johnstone Yaklaşımında Erken Dönem Uygulamaları |
10 | Johnstone Üst Ekstemite Egzersizleri |
11 | Johnstone Alt Ekstemite Egzersizleri |
12 | Brunnstrom Yöntemi- Teorik Temeli ve Değerlendirme |
13 | Brunnstrom Üst Ekstremite Eğitimi |
14 | Brunnstrom Alt Ekstremite Eğitimi |
15 | Brunnstrom El Eğitimi |
16 | Olgu Çalışmaları |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 12 | 4 | 48 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 12 | 4 | 48 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |