Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon FTR3002 Nörofizyolojik Yaklaşımlar Zorunlu 6 5,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencilerin nörofizyolojik yöntemler kapsamında uygulanan Bobath ,Johnstone, Brunnstrom ve diğer güncel nörofizyolojik yaklaşımların temel prensipleri, özel değerlendirme yöntemleri ve egzersiz uygulamaları alanlarında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Brunnstrom, Bobath, Johnstone gibi nörofizyolojik yaklaşımlar hakkında temel bilgileri vermek, uygulama tekniklerini öğretmektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, uygulama, soru-cevap, grup çalışması, vaka çözümleme.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1- Hemipleji Rehabilitasyonunda Nörofizyolojik Yaklaşımlar, Saadet Otman, Ayşe Karaduman, Ayşe Livanelioğlu 2- Fizyoterapi Rehabilitasyon Seti (3. Cilt ), Ayşe Karaduman, Öznur Tunca Yılmaz 3- Bobath Concept Theory and Clinical Practice in Neurological Rehabilitation, Sue Raine, Linzi Meadows, Mary Lynch-Ellerington 4-Steps to follow,Davies P. 5- Ders notları

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Nörofizyolojik yaklaşımların temel aldığı nörofizyolojik kuramları bilir ve tanımlar.
  • Nörofizyolojik yaklaşımların klinik uygulama prensiplerini bilir, etkilerini karşılaştırarak analiz edebilir.
  • Nörofizyolojik yaklaşımların uygulama prensiplerini bilir ve uygular.
  • Nörofizyolojik yaklaşımlara dayalı değerlendirme yaparak, tedavi programı belirler ve uygular.
  • Nörofizyolojik yaklaşımların tedavi etkinliği açısından kanıt değerlerini bilir, uygulama seçiminde olgu tanımı ve hedefine göre bu bilgiyi kullanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Nörofizyolojik Yaklaşımlara Giriş ve Motor Kontrol
2 Nörofizyolojik yaklaşımlarda güncel/yeni uygulamalar
3 Bobath Tedavi Yaklaşımı- teorik temeli
4 Hemipleji ve Üst Ekstremite Problemleri
5 Hemipleji ve Yürüme Problemleri
6 Hemipleji Ve Gövde Eğitiminin Önemi
7 Johnstone Yaklaşımı ve Teorik Temeli, Johnstone Yaklaşımında değerlendirme prensipleri
8 Ara Sınav
9 Ara Sınav Tartışma Johnstone Yaklaşımında Erken Dönem Uygulamaları
10 Johnstone Üst Ekstemite Egzersizleri
11 Johnstone Alt Ekstemite Egzersizleri
12 Brunnstrom Yöntemi- Teorik Temeli ve Değerlendirme
13 Brunnstrom Üst Ekstremite Eğitimi
14 Brunnstrom Alt Ekstremite Eğitimi
15 Brunnstrom El Eğitimi
16 Olgu Çalışmaları
17 Yarıyıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 12 4 48
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 4 8
Laboratuvar ve Hazırlığı 12 4 48
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 8 8
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5