Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon FTR3014 Nörolojik Fizyoterapi Rehabilitasyon Zorunlu 6 5,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin temel amacı, nörolojik problemleri olan hastalarda değerlendirme amacıyla kullanılacak yöntemler ve değerlendirme sonuçlarına göre tedavi programının planlanması ve uygun fizyoterapi yaklaşımlarının belirlenmesi, kullanım amaçları ve rehabilitasyondaki yeri konusunda teorik bilgi kazandırılması ve klinik uygulamalara temel oluşturulmasıdır. Nörolojik hastalıklar ve bu hastalıklara ait özel değerlendirme yöntemleri ve rehabilitasyon uygulamaları incelenecek ve tartışılacaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Santral ve periferik sinir sisteminin enfeksiyöz, vasküler, travmatik, dejeneratif ve idyopatik hastalıklarında fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımları incelenecektir. Omurilik yaralanmaları, multipl skleroz, serebellar disfonksiyon, kafa travması, polinöropati, ekstrapiramidal sistem hastalıkları, disk hernileri, fasial paralizi, motor nöron hastalıkları, afazi ve, dizartri rehabilitasyonu konuları ele alınacaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Derse katılım, uygulamalara katılım, bireysel çalışmalar, literatür inceleme, örnek vaka inceleme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Algun ZC. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Nobel Tıp Kitabevi, 2013 Umphred DA, Lazaro RT, Roller ML, Burton GU. Umphred’s Neurological Rehabilitation. Sixth edition. Elsevier Mosby,St.Louis, 2013. Doe AB. Physical Therapy Case Files. Neurological Rehabilitation. McGraw-Hill Education, United States of America, 2014.

Dersin Web Sayfası

https://sbf.marmara.edu.tr/bolumler/fizyoterapi-ve-rehabilitasyon-bolumu/ders-icerikleri/

Öğrenme Çıktıları

  • Nörolojik hastalıkları bilir. Nörolojik hastalıklarda rehabilitasyon yaklaşımları planlar.
  • Nörolojik rehabilitasyon öncesi ve sonrası hastaları değerlendirir.
  • Nörolojik rehabilitasyonda yeni tedavi yaklaşımlarını tartışır.
  • Nörolojik tanı ve muayene sonuçlarını sentezler.
  • Nörolojik rehabilitasyon hastasının evde bakım yaklaşımlarını organize eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Fonksiyonel nöroanatomi ve nörofizyolojinin gözden geçirilmesi
2 Nörolojik rehabilitasyona giriş ve genel kavramlar
3 Nörolojik bozuklukların sınıflandırılması ve klinik özellikleri
4 Nörolojik rehabilitasyonda değerlendirme yaklaşımları
5 Tonus bozuklukları ve rehabilitasyonu
6 Serebrovasküler hastalıklarda rehabilitasyon
7 Demiyelinizan hastalıklar ve rehabilitasyonu
8 Ara Sınav Haftası
9 Sınav sonuçlarının tartışılması - Hareket bozukluklarında rehabilitasyon
10 Spinal kord yaralanmalarında rehabilitasyon
11 Periferik sinir sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu
12 Serebellar sistem hastalıklarında rehabilitasyon
13 Kas hastalıkları ve rehabilitasyonu
14 Kafa travmalarında rehabilitasyon
15 Vaka sunumları
16 Genel tekrar
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 3 30
Proje ve Hazırlığı 1 4 4
Ödev ve Hazırlığı 2 8 16
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 4 4
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 6 6
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 14 2 28

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5