Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans | OZ3052 | Öğrenme Güçlüğü İçin Öğrenme Stratejileri | Seçmeli | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans | OZ3052 | Öğrenme Güçlüğü İçin Öğrenme Stratejileri | Seçmeli | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Öğrenme güçlüğü olan bireylerin özelliklerini, öğrenme güçlüklerini değerlendirme ve öğrenme stratejilerinin neler olduğunu kapsar
-
Öğrenme Güçlüğü: Yaygınlık, Özellikler, Türleri; Erken Müdahele; Direk Öğretim; Müdahaleye Yanıt; Öğrenme Güçlüklerini Değerlendirme; Okumayı Öğrenme ile İlgili Öğrenme Stratejileri; Yazı ve İfade ile İlgili Öğrenme Stratejileri; Matematikle İlgili Öğrenme Stratejileri; Kendini Yönetme Stratejileri; Kendini Savunma Stretejileri; Öğrenme stratejileri: Grafik ve ileri düzey düzenleyiciler, Destekleyici yazılım kullanımı, Zihinsel prova ve görselleştirme teknikleri.
Anlatım Soru-Yanıt Gözlem Takım/Grup Çalışması Uygulama - Alıştırma
yok
Türkçe
Özel Öğrenme Güçlüğü olan Çocuklar, Macid Melekoğlu, 2015, Vize yayıncılık Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri: Özellikleri, Tanılama ve Öğretim Stratejileri, William N. Bender (çev. Hakan Sarı), 2013, Nobel Akademi
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğrenme Güçlüğü: Yaygınlık, Özellikleri ve Türleri |
2 | Erken Müdahele ve Müdahaleye Yanıt |
3 | Öğrenme Güçlüklerini Değerlendirme |
4 | Okumayı Öğrenme ile İlgili Öğrenme Stratejileri |
5 | Okumayı Öğrenme ile İlgili Öğrenme Stratejileri |
6 | Yazı ve İfade ile İlgili Öğrenme Stratejileri |
7 | Yazı ve İfade ile İlgili Öğrenme Stratejileri |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Matematikle İlgili Öğrenme Stratejileri |
10 | Matematikle İlgili Öğrenme Stratejileri |
11 | Kendini Yönetme Stratejileri |
12 | Kendini Savunma Stretejileri |
13 | Öğrenme stratejileri: Grafik ve ileri düzey düzenleyiciler, Destekleyici yazılım kullanımı, Zihinsel prova ve göreselleştirme teknikleri |
14 | Öğrenme stratejileri: Grafik ve ileri düzey düzenleyiciler, Destekleyici yazılım kullanımı, Zihinsel prova ve göreselleştirme teknikleri |
15 | Öğrenme stratejileri: Grafik ve ileri düzey düzenleyiciler, Destekleyici yazılım kullanımı, Zihinsel prova ve göreselleştirme teknikleri |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ5 |