Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Özel Eğitim Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans OZ3052 Öğrenme Güçlüğü İçin Öğrenme Stratejileri Seçmeli 4 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrenme güçlüğü olan bireylerin özelliklerini, öğrenme güçlüklerini değerlendirme ve öğrenme stratejilerinin neler olduğunu kapsar

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğrenme Güçlüğü: Yaygınlık, Özellikler, Türleri; Erken Müdahele; Direk Öğretim; Müdahaleye Yanıt; Öğrenme Güçlüklerini Değerlendirme; Okumayı Öğrenme ile İlgili Öğrenme Stratejileri; Yazı ve İfade ile İlgili Öğrenme Stratejileri; Matematikle İlgili Öğrenme Stratejileri; Kendini Yönetme Stratejileri; Kendini Savunma Stretejileri; Öğrenme stratejileri: Grafik ve ileri düzey düzenleyiciler, Destekleyici yazılım kullanımı, Zihinsel prova ve görselleştirme teknikleri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım Soru-Yanıt Gözlem Takım/Grup Çalışması Uygulama - Alıştırma

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Özel Öğrenme Güçlüğü olan Çocuklar, Macid Melekoğlu, 2015, Vize yayıncılık Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri: Özellikleri, Tanılama ve Öğretim Stratejileri, William N. Bender (çev. Hakan Sarı), 2013, Nobel Akademi

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenme Güçlüklerini Değerlendirir
  • Öğrenme stratejileri: Grafik ve ileri düzey düzenleyiciler, Destekleyici yazılım kullanımı, Zihinsel prova ve görselleştirme teknikleri.
  • Okumayı Öğrenme ile İlgili Öğrenme Stratejileri edinir
  • Yazı ve İfade ile İlgili Öğrenme Stratejileri edinir
  • Matematikle İlgili Öğrenme Stratejileri edinir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrenme Güçlüğü: Yaygınlık, Özellikleri ve Türleri
2 Erken Müdahele ve Müdahaleye Yanıt
3 Öğrenme Güçlüklerini Değerlendirme
4 Okumayı Öğrenme ile İlgili Öğrenme Stratejileri
5 Okumayı Öğrenme ile İlgili Öğrenme Stratejileri
6 Yazı ve İfade ile İlgili Öğrenme Stratejileri
7 Yazı ve İfade ile İlgili Öğrenme Stratejileri
8 Ara Sınav Haftası
9 Matematikle İlgili Öğrenme Stratejileri
10 Matematikle İlgili Öğrenme Stratejileri
11 Kendini Yönetme Stratejileri
12 Kendini Savunma Stretejileri
13 Öğrenme stratejileri: Grafik ve ileri düzey düzenleyiciler, Destekleyici yazılım kullanımı, Zihinsel prova ve göreselleştirme teknikleri
14 Öğrenme stratejileri: Grafik ve ileri düzey düzenleyiciler, Destekleyici yazılım kullanımı, Zihinsel prova ve göreselleştirme teknikleri
15 Öğrenme stratejileri: Grafik ve ileri düzey düzenleyiciler, Destekleyici yazılım kullanımı, Zihinsel prova ve göreselleştirme teknikleri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 2 4
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 14 1 14
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 10 1 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 30 30
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5