Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Sınıf Öğretmenliği | SNF7028 | Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklarda Okuma-Yazma Problemleri | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Sınıf Öğretmenliği | SNF7028 | Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklarda Okuma-Yazma Problemleri | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Öğrenme güçlüğü olan çocuklarda çocukların okuma-yazma becerilerini geliştirmek ve okuma-yazma problemleri ve güçlükleri ile başa çıkmak için program geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi kazandırmak.
-
Öğrenme güçlüğü olan çocuklarda için okuma-yazma gelişimini ve okumanın değerini anlamaya ilişkin etkinlikler; yanlış analizi envanteri ile okuduğunu anlama sorunlarını tespit etme; sözcük dağarcığını geliştirme; dilbilgisi öğretimi; yazma süreci; yazılı metin türleri; yazılı ifade becerilerine ilişkin etkinlik hazırlama; okuma becerileri ve stratejilerinin tanımı; metin incelemede beceri ve stratejilerin uygulanması; bireyselleştirilmiş okuma öğretiminin önemi: uygulanması ve değerlendirilmesi; eleştirel okuma; yaratıcı yazma; okuma metni analiz yöntemleri; dinleme becerilerini geliştirici çalışmalar; özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik okuma-yazmayı geliştirici teknikler/stratejiler.
Buluş yoluyla öğretim, araştırma-inceleme yoluyla öğretim, tartışma, yorumlama, eleştirel düşünme, rapor hazırlama ve sunma.
Yok
Türkçe
Akyol, H. Türkçe öğretimi. Pegem A. Akyol, H. ve Kodan, H. (2016). Okuma Güçlüğünün Giderilmesine Yönelik Bir Uygulama: Akıcı Okuma Stratejilerinin Kullanımı, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 35(2), 7-21. Yangın, S. ve Sidekli, S. (2006). Okuma Güçlüğü Yaşayan öğrencilerin kelime tanıma Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Uygulama, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16. Çıkılı, Yahya, Alegöz A. ve Bala, M. (2017). Öğrenme güçlükleri için okumayı değerlendirme ve geliştirme. Nobel Yayıncılık. Dağ, N. (2010). Okuma Güçlüğünün Giderilmesinde 3P Metodu ile Boşluk Tamamlama (Cloze) Tekniğinin Kullanımı Üzerine Bir Çalışma, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 11(1) 63-74. Dinç, R. (2017). Okuma Güçlüğü Yaşayan Öğrencide Okuma Becerisini Geliştirmeye Yönelik Bir Eylem Araştırması, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi - Journal of Theoretical Educational Science, 10(2), 320-334. Dündar, H. ve Akyol, H. (2014). Okuma ve Anlama Problemlerinin Tespiti ve Giderilmesine İlişkin Örnek Olay Çalışması, Eğitim ve Bilim, 39, 171. Aktepe, V. Ve Akyol, H. (2015). Okuma Güçlüğü ve giderı̇lmesı̇: Tek Örneklemlı̇ bir durum çalışması, International Journal of Eurasia Social Sciences, 2015, 6 (19). Görgün, B. ve Melekoğlu, M. A. (2019). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Akıcı Okuma ve Okuduğunu Anlama Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Bir Okuma Destek Programının Geliştirilmesi, Elementary Education Online, 2019; 18(2): pp. 698-713 İlköğretim Online, 2019; 18(2): s. 698-713. Uysal, P. K. ve Akyol, H. (2019). Okuma Güçlüğü ve Giderilmesi: Bir Eylem Araştırması, Eğitim ve Bilim, Cilt 44 (2019) Sayı 198 17-35
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğrenme güçlüğü olan çocuklar |
2 | Öğrenme güçlüğü olan çocuklarda okuma problemleri |
3 | Öğrenme güçlüğü olan çocuklarda yazma problemleri |
4 | Okuma ve anlama problemlerinin tespiti ve giderilmesine yönelik uygulamalar I |
5 | Okuma ve anlama problemlerinin tespiti ve giderilmesine yönelik uygulamalar II 5 . 5 . Okuma ve anlama problemlerinin tespiti ve giderilmesine yönelik uygulamalar II |
6 | Okuma ve yazma güçlüğünün giderilmesine yönelik uygulamalar |
7 | Okuma ve yazma güçlüğünün tespit edilmesine yönelik uygulamalardan birini seçme ve uygulama |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Okuma, yazma ve anlama güçlüğünün giderilmesine yönelik strateji, yöntem ve teknikler |
10 | Okumayı geliştirme stratejileri |
11 | Anlamayı geliştirme stratejileri |
12 | Seçilen öğrenci ile uygulama |
13 | Doğru strateji, yöntem ve teknik belirleme |
14 | Okuma, yazma ya da anlama güçlüğü olan çocuğu geliştirme |
15 | Çocuklara yönelik bilgi verici yazı okuma, anlama ve yazma öğretim yöntemlerini uygulama |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 7 | 105 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |