Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Özel Eğitim Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Özel Eğitim Öğretmenliği OZAE103 Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek Zorunlu 2 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireyler ile özel yetenekli bireylerin sınıflandırılması, görülme sıklığı, nedenleri, tanılanması, akademik ve akademik olmayan özellikleri, eğitim-öğretim ortamları, yapılan bilimsel dayanaklı uygulamaları, ailelerinin özellikleri, ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal hakları ile öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireye, özel yetenekli bireye ve ailelerine yönelik tutumların neler olduğunu amaçlamaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Temel kavramlar; öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireyler; özel yetenekli bireyler; sınıflandırma: eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri; öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireye, özel yetenekli bireye ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

güncel kitaplar ve ders notları

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Özel öğrenme güçlüğünü tanımlar.
  • Özel öğrenme güçlüğünün türlerini bilir.
  • Özel öğrenme güçlüğünün tanılama sürecini bilir.
  • Özel yeteneğin tanımını bilir.
  • Özel yeteneğin tanılama sürecini bilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Özel Öğrenme Güçlüğüne Giriş
2 Özel Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri ve Özellikleri
3 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu
4 Özel Öğrenme Güçlüğünün Tanılanması
5 Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Akademik Destek
6 Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Sosyal ve Duygusal Destek
7 Özel Yetenek Tanımı ve Kuramları
8 Ara Sınav Haftası
9 Özel Yeteneklilerin Özellikleri ve Tanılanması
10 Özel Yeteneklilerin Eğitimi Modelleri
11 Özel Yeteneklilerin Eğitiminde Program Farklılaştırma
12 Özel Yeteneklilerin Sosyal, Duygusal ve Akademik Gelişimi
13 Türkiye'de Özel Yeteneklilerin Eğitimi
14 İki Kere Farklı: Özel Yetenekli Olup Özel Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Bireyler
15 Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Sosyal ve Duygusal Destek
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 20 20
Ödev ve Hazırlığı 1 10 10
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Final ve Hazırlığı 1 30 30

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi