Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Özel Eğitim Öğretmenliği | OZAE103 | Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek | Zorunlu | 2 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Özel Eğitim Öğretmenliği | OZAE103 | Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek | Zorunlu | 2 | 4,00 | 2 | 0 |
Öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireyler ile özel yetenekli bireylerin sınıflandırılması, görülme sıklığı, nedenleri, tanılanması, akademik ve akademik olmayan özellikleri, eğitim-öğretim ortamları, yapılan bilimsel dayanaklı uygulamaları, ailelerinin özellikleri, ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal hakları ile öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireye, özel yetenekli bireye ve ailelerine yönelik tutumların neler olduğunu amaçlamaktadır.
-
Temel kavramlar; öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireyler; özel yetenekli bireyler; sınıflandırma: eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri; öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireye, özel yetenekli bireye ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası
yok
Türkçe
güncel kitaplar ve ders notları
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Özel Öğrenme Güçlüğüne Giriş |
2 | Özel Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri ve Özellikleri |
3 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu |
4 | Özel Öğrenme Güçlüğünün Tanılanması |
5 | Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Akademik Destek |
6 | Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Sosyal ve Duygusal Destek |
7 | Özel Yetenek Tanımı ve Kuramları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Özel Yeteneklilerin Özellikleri ve Tanılanması |
10 | Özel Yeteneklilerin Eğitimi Modelleri |
11 | Özel Yeteneklilerin Eğitiminde Program Farklılaştırma |
12 | Özel Yeteneklilerin Sosyal, Duygusal ve Akademik Gelişimi |
13 | Türkiye'de Özel Yeteneklilerin Eğitimi |
14 | İki Kere Farklı: Özel Yetenekli Olup Özel Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Bireyler |
15 | Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Sosyal ve Duygusal Destek |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |