Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Okul Öncesi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği MB169 Öğrenme Güçlüğü Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların temel özelliklerini öğretmektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

öğrenme güçlüklerinin tanınması sınıflandırılması ve öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklarla çalışma becerileri

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım,tartışma,sunum

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Karlheinz B. (2006). Öğrenme Güçlüklerini Erken Tesbit Etmek. Ankara: İlya Yayıncılık. Sarı, H. (2003). Özel Eğitime Muhtaç Öğrencilerin Eğitimleriyle İlgili Çağdaş Öneriler. Ankara: PegemA Yayıncılık.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Rehberliğin Öğrenciler özel eğitimin ilkelerini bilir.
  • Öğrenciler erken eğitim ve adaptasyon hakkında bilgi sahibi olur. - zihinsel engelleri bilir ve öğrenme güçlüklerini bilir.
  • Öğrenciler dil ve konuşma bozukluklarını bilir. İşitme güçlükleri hakkında biilir. Görme güçlüklerini bilir.
  • Öğrenciler duygusal ve davranışsal bozukluklarını bilir.
  • Öğrenciler otizmi bilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Özel Eğitim Kavramının Temeli ve ilkeleri
2 Erken Eğitim Ve Adaptasyon
3 Zihinsel Engeller
4 Öğrenme Güçlükleri
5 Dil Ve Konuşma Bozuklukları
6 İşitme Güçlükleri
7 Görme Güçlükleri
8 Ara Sınav
9 Otizm
10 Otistik çocukların eğitimi
11 Otistik çocukların eğitimi
12 Görme Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi
13 Görme Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi
14 Konuşma Ve Dil Engelli Çocuklar Ve Uyumsuz Ve Üstün Yetenekli Çocuklar
15 Konuşma Ve Dil Engelli Çocuklar Ve Uyumsuz Ve Üstün Yetenekli Çocuklar
16 Ders değerlendirmesi
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 12 36
Proje ve Hazırlığı 2 12 24
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 12 24
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 8 8
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5