Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Coğrafya Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Coğrafya Öğretmenliği EGT2060 Öğrenme-Öğretme Kuram ve Yaklaşımları Zorunlu 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrenme ile ilgili genel bilgileri kazanmak (farklı bakışlar) , herbir öğrenme kuramı hakkında özel ve ilkesel bilgi kazanmak, herbir öğrenme kuramına uygun öğrenme ortamları ve öğretim etkinlikleri tasarlama becerilerini geliştirmektir

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Temel kavramlar (kuram, ilke, yasa, yöntem, teknik, strateji, taktik, stil, model ve yaklaşım) , öğrenme kuramları, öğretme kuramları, açıklayıcı ve kuralcı öğretim kuramları, alanda çalışan kuramcılar, yöntemden stratejiye geçiş, öğrenme stratejileri, öğ

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

anlatım, sunum, tartışma, grup çalışması

Staj Durumu

YOK

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Demirel, Ö. 2007; Eğitimde Yeni Yönelimler, Ankara: PegemA Yayıncılık Saban, A. 2005; Öğrenme Öğretme Süreci: Yeni Teori ve Yaklaşımlar, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Senemoğlu, N. (2002). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: GAzi Kitabevi Sönmez, V. 2007; Öğretim İlke ve Yöntemleri,Ankara: Anı Yayıncılık.. Tan, Ş. 2007; Öğretim İlke ve Yöntemleri,Ankara: PegemA Yayıncılık.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Bilimin doğasını ve bilimsel bilgi türlerinin açıklayabilme
  • Öğrenme metod, teknik, strateji, stil, model ve yaklaşımını açıklayabilme
  • Farklı farklı öğrenme teorilerini açıklayabilme
  • Farklı öğrenme teorilerini sınıf ortamına uyarlayabilme
  • Farklı öğrenme stratejilerini açıklayabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrenme ile ilgili temel kavramlar
2 Davranışçı öğrenme anlayışı
3 Bilgiyi işleme kuramı
4 Yapılandırmacılık
5 Piaget'in öğrenme hakkındaki görüşlerive uygulamaları
6 Vygotsky'nin öğrenme hakkındaki görüşlerive uygulamaları
7 Brunner'in görüşleri ve uygulamaları
8 Ara sınav
9 Ausubel'in öğrenme hakkındaki görüşleri ve uygulamaları-I
10 Ausubel'in öğrenme hakkındaki görüşleri ve uygulamaları-II
11 Gagne'nin öğrenme hakkındaki görüşleri ve uygulamaları
12 Gardner ve Çoklu Zeka Kuramı
13 Tam Öğrenme Kuramı
14 Öğrenme halkası
15 5E Öğretim modeli ve uygulamaları
16 Kavram öğretimi
17 Final Haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 10 2 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 10 2 20
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5