Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Coğrafya Öğretmenliği | EGT2060 | Öğrenme-Öğretme Kuram ve Yaklaşımları | Zorunlu | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Coğrafya Öğretmenliği | EGT2060 | Öğrenme-Öğretme Kuram ve Yaklaşımları | Zorunlu | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Öğrenme ile ilgili genel bilgileri kazanmak (farklı bakışlar) , herbir öğrenme kuramı hakkında özel ve ilkesel bilgi kazanmak, herbir öğrenme kuramına uygun öğrenme ortamları ve öğretim etkinlikleri tasarlama becerilerini geliştirmektir
-
Temel kavramlar (kuram, ilke, yasa, yöntem, teknik, strateji, taktik, stil, model ve yaklaşım) , öğrenme kuramları, öğretme kuramları, açıklayıcı ve kuralcı öğretim kuramları, alanda çalışan kuramcılar, yöntemden stratejiye geçiş, öğrenme stratejileri, öğ
anlatım, sunum, tartışma, grup çalışması
YOK
Türkçe
Demirel, Ö. 2007; Eğitimde Yeni Yönelimler, Ankara: PegemA Yayıncılık Saban, A. 2005; Öğrenme Öğretme Süreci: Yeni Teori ve Yaklaşımlar, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Senemoğlu, N. (2002). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: GAzi Kitabevi Sönmez, V. 2007; Öğretim İlke ve Yöntemleri,Ankara: Anı Yayıncılık.. Tan, Ş. 2007; Öğretim İlke ve Yöntemleri,Ankara: PegemA Yayıncılık.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğrenme ile ilgili temel kavramlar |
2 | Davranışçı öğrenme anlayışı |
3 | Bilgiyi işleme kuramı |
4 | Yapılandırmacılık |
5 | Piaget'in öğrenme hakkındaki görüşlerive uygulamaları |
6 | Vygotsky'nin öğrenme hakkındaki görüşlerive uygulamaları |
7 | Brunner'in görüşleri ve uygulamaları |
8 | Ara sınav |
9 | Ausubel'in öğrenme hakkındaki görüşleri ve uygulamaları-I |
10 | Ausubel'in öğrenme hakkındaki görüşleri ve uygulamaları-II |
11 | Gagne'nin öğrenme hakkındaki görüşleri ve uygulamaları |
12 | Gardner ve Çoklu Zeka Kuramı |
13 | Tam Öğrenme Kuramı |
14 | Öğrenme halkası |
15 | 5E Öğretim modeli ve uygulamaları |
16 | Kavram öğretimi |
17 | Final Haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |