Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Matematik Öğretmenliği - Lisans EGT351 Öğrenme-Öğretme Kuram ve Yaklaşımları Zorunlu 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrenme ile ilgili genel bilgileri kazanmak (farklı bakışlar) , herbir öğrenme kuramı hakkında özel ve ilkesel bilgi kazanmak, herbir öğrenme kuramına uygun öğrenme ortamları ve öğretim etkinlikleri tasarlama becerilerini geliştirmektir

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Temel kavramlar (kuram, ilke, yasa, yöntem, teknik, strateji, taktik, stil, model ve yaklaşım) , öğrenme kuramları, öğretme kuramları, açıklayıcı ve kuralcı öğretim kuramları, alanda çalışan kuramcılar, yöntemden stratejiye geçiş, öğrenme stratejileri, öğrenme stratejileriyle ilgili sınıflamalar, öğretim stratejileri, öğretim stratejileriyle ilgili sınıflamalar, stil-strateji etkileşimi, öğrenme öğretme stilleri ve stil odaklı öğretim tasarımı, etkin öğretim hizmetini sağlamada kullanılabilecek strateji örnekleri, problemlere dayalı öğrenme, proje tabanlı öğrenme, öykü tabanlı öğrenme, senaryo tabanlı öğrenme, vb. yaklaşımlar ve bu yaklaşımlara dayalı örnek uygulamalar.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

anlatım, sunum, tartışma, grup çalışması

Staj Durumu

YOK

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Özden, Y. 2003; Öğrenme ve Öğretme, PegemA Yayıncılık, Ankara.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Bilimin doğasını ve bilimsel bilgi türlerinin açıklayabilme
  • Öğrenme metod, teknik, strateji, stil, model ve yaklaşımını açıklayabilme
  • Farklı farklı öğrenme teorilerini açıklayabilme
  • Farklı öğrenme teorilerini sınıf ortamına uyarlayabilme
  • Farklı öğrenme stratejilerini açıklayabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrenme; Davranışçı Kuram; Bilişsel Kuram; Yapısalcı Kuram
2 Klasik koşullanma (I. Pavlov); Duygusal Öğrenme (J. B. Watson)
3 Tek Öğrenme (E. Gutrie); İlişkilendirme (Thorndike)
4 Hull sistemi (C. Hull); Edimsel Koşullanma (B. F. SKINNER)
5 Nörolojik Kuram (D. O. Hebb); Beyin temelli öğrenme
6 Amaçlı Davranışçılık (E. C. Tolman); Gestalt Psikoloji (Kofka, Köhler, Wertheimer)
7 Buluş yoluyla (keşfederek) öğrenme (J. S. Bruner)
8 ara sınav
9 ara sınav
10 Genetik Epistemoloji: gelişim safhalar (J. Pıaget)
11 Anlamlı Öğrenme (D. Ausubel)
12 Öğrenme Koşulları Modeli (Robert Gagne)
13 Sosyal Bilişsel Kuram (Albert Bandura)
14 Sosyal Gelişim (Lev Vygotsky)
15 Durumlu Öğrenme (Lave, R.)
16 Yansımalar ve genel değerlendirme
17 final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Final ve Hazırlığı 14 1 14

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5