Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Matematik Öğretmenliği - Lisans | EGT351 | Öğrenme-Öğretme Kuram ve Yaklaşımları | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Matematik Öğretmenliği - Lisans | EGT351 | Öğrenme-Öğretme Kuram ve Yaklaşımları | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Öğrenme ile ilgili genel bilgileri kazanmak (farklı bakışlar) , herbir öğrenme kuramı hakkında özel ve ilkesel bilgi kazanmak, herbir öğrenme kuramına uygun öğrenme ortamları ve öğretim etkinlikleri tasarlama becerilerini geliştirmektir
-
Temel kavramlar (kuram, ilke, yasa, yöntem, teknik, strateji, taktik, stil, model ve yaklaşım) , öğrenme kuramları, öğretme kuramları, açıklayıcı ve kuralcı öğretim kuramları, alanda çalışan kuramcılar, yöntemden stratejiye geçiş, öğrenme stratejileri, öğrenme stratejileriyle ilgili sınıflamalar, öğretim stratejileri, öğretim stratejileriyle ilgili sınıflamalar, stil-strateji etkileşimi, öğrenme öğretme stilleri ve stil odaklı öğretim tasarımı, etkin öğretim hizmetini sağlamada kullanılabilecek strateji örnekleri, problemlere dayalı öğrenme, proje tabanlı öğrenme, öykü tabanlı öğrenme, senaryo tabanlı öğrenme, vb. yaklaşımlar ve bu yaklaşımlara dayalı örnek uygulamalar.
anlatım, sunum, tartışma, grup çalışması
YOK
Türkçe
Özden, Y. 2003; Öğrenme ve Öğretme, PegemA Yayıncılık, Ankara.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğrenme; Davranışçı Kuram; Bilişsel Kuram; Yapısalcı Kuram |
2 | Klasik koşullanma (I. Pavlov); Duygusal Öğrenme (J. B. Watson) |
3 | Tek Öğrenme (E. Gutrie); İlişkilendirme (Thorndike) |
4 | Hull sistemi (C. Hull); Edimsel Koşullanma (B. F. SKINNER) |
5 | Nörolojik Kuram (D. O. Hebb); Beyin temelli öğrenme |
6 | Amaçlı Davranışçılık (E. C. Tolman); Gestalt Psikoloji (Kofka, Köhler, Wertheimer) |
7 | Buluş yoluyla (keşfederek) öğrenme (J. S. Bruner) |
8 | ara sınav |
9 | ara sınav |
10 | Genetik Epistemoloji: gelişim safhalar (J. Pıaget) |
11 | Anlamlı Öğrenme (D. Ausubel) |
12 | Öğrenme Koşulları Modeli (Robert Gagne) |
13 | Sosyal Bilişsel Kuram (Albert Bandura) |
14 | Sosyal Gelişim (Lev Vygotsky) |
15 | Durumlu Öğrenme (Lave, R.) |
16 | Yansımalar ve genel değerlendirme |
17 | final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ5 |