Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tarih Öğretmenliği - Lisans | EGT351 | Öğrenme-Öğretme Kuram ve Yaklaşımları | Zorunlu | 8 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tarih Öğretmenliği - Lisans | EGT351 | Öğrenme-Öğretme Kuram ve Yaklaşımları | Zorunlu | 8 | 3,00 | 2 | 0 |
Öğrenme ile ilgili genel bilgileri kazanmak (farklı bakışlar) , herbir öğrenme kuramı hakkında özel ve ilkesel bilgi kazanmak, herbir öğrenme kuramına uygun öğrenme ortamları ve öğretim etkinlikleri tasarlama becerilerini geliştirmektir
-
Temel kavramlar (kuram, ilke, yasa, yöntem, teknik, strateji, taktik, stil, model ve yaklaşım) , öğrenme kuramları, öğretme kuramları, açıklayıcı ve kuralcı öğretim kuramları, alanda çalışan kuramcılar, yöntemden stratejiye geçiş, öğrenme stratejileri, öğrenme stratejileriyle ilgili sınıflamalar, öğretim stratejileri, öğretim stratejileriyle ilgili sınıflamalar, stil-strateji etkileşimi, öğrenme öğretme stilleri ve stil odaklı öğretim tasarımı, etkin öğretim hizmetini sağlamada kullanılabilecek strateji örnekleri, problemlere dayalı öğrenme, proje tabanlı öğrenme, öykü tabanlı öğrenme, senaryo tabanlı öğrenme, vb. yaklaşımlar ve bu yaklaşımlara dayalı örnek uygulamalar.
anlatım, sunum, tartışma, grup çalışması
YOK
Türkçe
Aydın, A. (2008) Eğitim Psikolojisi, PegemA. Saban, A. (2000) Öğrenme öğretme süreci, Nobel Yayın Dağıtım.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğrenmeye Giriş ve Temel Kavramlar |
2 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler |
3 | Davranışcı Öğrenme Kuramı |
4 | Pavlov ve Klasik Koşullanma Kuramı |
5 | Yakınlık Kuramları: Watson ve Guthrie |
6 | Araçsal Koşullanma Kuramı: Thorndike |
7 | Edimsel Koşullanma Kuramı: Skinner |
8 | Ders çalışma haftası |
9 | Ara Sınav(lar) |
10 | Bilişsel Davranışcılık: Tolman |
11 | Sosyal Öğrenme Kuramı: Bandura |
12 | Bilişsel Kuramlar: Gestalt Teorisi |
13 | Bruner ve Öğrenme Kuramı |
14 | Gagne ve Bilgiyi İşleme Kuramı |
15 | Ausubel ve Anlamlı Öğrenme Kuramı |
16 | Humanist öğrenme kuramları |
17 | Ders çalışma haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |