Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tezsiz Yüksek Lisans (I.Eğitim) | EGT770 | Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları | Zorunlu | 2 | 5,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tezsiz Yüksek Lisans (I.Eğitim) | EGT770 | Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları | Zorunlu | 2 | 5,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı farklı felsefi anlayışların doğurduğu çeşitli öğrenme teorilerini tanıtmak ve öğrenme teorileri ile öğretim yöntemleri arasında ilişki kurmak şeklinde tanımlanabilir.
-
-
Anlatma Tartışma Yazma Algılama/Dinleme Uygulama
-
Türkçe
Ahmet Saban, Öğrenme ve öğretme süreci, Nobel, 2002. Binnur Yeşilyaprak (ed.), Gelişim ve öğrenme psikolojisi, PegemA Yay.: Ankara, 2003. Nermin Çelen, Öğrenme psikolojisi, İmge Kitabevi, 1999.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğrenme psikolojisine giriş ve temel kavramlar |
2 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler |
3 | Davrnışçı öğrenme kuramı |
4 | Pavlov ve klasik koşullanma kuramı |
5 | Yakınlık kuramı: Watson ve Guthrie |
6 | Araçsal koşullanma kuramı: Thorndike |
7 | Edimsel koşullanma kuramı: Skinner |
8 | Çalışma Haftası |
9 | Ara Sınav |
10 | Bilişsel davranışçılık: Tolman |
11 | Sosyal öğrenme kuramı: Tolman |
12 | Bilişsel kuramlar: Gestalt teorisi |
13 | Bruner ve öğrenme kuramı |
14 | Gagne ve bilgiyi işleme kuramı |
15 | Ausubel ve anlamlı öğrenme kuramı |
16 | Humanist öğrenme kuramları |
17 | Çalışma Haftası |
18 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|