Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezsiz Yüksek Lisans (I. Öğretim) - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Tezsiz Yüksek Lisans (I.Eğitim) EGT770 Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları Zorunlu 2 5,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı farklı felsefi anlayışların doğurduğu çeşitli öğrenme teorilerini tanıtmak ve öğrenme teorileri ile öğretim yöntemleri arasında ilişki kurmak şeklinde tanımlanabilir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

-

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma Tartışma Yazma Algılama/Dinleme Uygulama

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ahmet Saban, Öğrenme ve öğretme süreci, Nobel, 2002. Binnur Yeşilyaprak (ed.), Gelişim ve öğrenme psikolojisi, PegemA Yay.: Ankara, 2003. Nermin Çelen, Öğrenme psikolojisi, İmge Kitabevi, 1999.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Farklı felsefi yaklaşımları tanır
  • Pozitivist felsefe temelindeki öğrenme teorileri hakkında bilgi sahibi olur
  • Oluşturmacı felsefenin ürünü olan öğrenme teorilerinin farkına varır
  • Öğrenme teorileri ile öğretim yöntemleri arasında ilişki kurabilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrenme psikolojisine giriş ve temel kavramlar
2 Öğrenmeyi etkileyen faktörler
3 Davrnışçı öğrenme kuramı
4 Pavlov ve klasik koşullanma kuramı
5 Yakınlık kuramı: Watson ve Guthrie
6 Araçsal koşullanma kuramı: Thorndike
7 Edimsel koşullanma kuramı: Skinner
8 Çalışma Haftası
9 Ara Sınav
10 Bilişsel davranışçılık: Tolman
11 Sosyal öğrenme kuramı: Tolman
12 Bilişsel kuramlar: Gestalt teorisi
13 Bruner ve öğrenme kuramı
14 Gagne ve bilgiyi işleme kuramı
15 Ausubel ve anlamlı öğrenme kuramı
16 Humanist öğrenme kuramları
17 Çalışma Haftası
18 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi