Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Temel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017- Sınıf Öğretmenliği EGT7032 Öğrenme Öğretmede Teori ve Modeller Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin temel kavramlarını (öğrenme, öğretme, teori/kuram, model) tanıyabilme. Geçmişten günümüze kullanılmış teori ve modelleri açıklayabilme.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğrenme ve öğretmeye ilişkin temel kavramlar, davranışçı öğrenme kuramı, bilişsel öğrenme kuramı ve yapılandırmacı öğrenme kuramı, tam öğrenme modeli, anlamlı öğrenme modeli, sosyal öğrenme modeli, bilgi-işleme modeli, işbirlikli öğrenme modeli, probleme/projeye dayalı öğrenme, öğrenme stratejileri, öğretim stratejileri

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, soru-cevap, tartışma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları Ed. Sevil Büyükalan Filiz. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları Ed. Behçet Oral. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları Ed. Seval Fer. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Gelişim Öğrenme ve Öğretim-Kuramdan Uygulamaya. Nuray Senemoğlu. Ankara: Anı Yayıncılık.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenme, öğretme, teori/kuram ve modellere ilişkin temel kavramlara daha derinlemesine açıklama getireceklerdir.
  • Davranışçı, bilişselci ve yapılandırmacı kuramlar hakkında daha derinlemesine bilgi edineceklerdir.
  • Tam öğrenme modeli, anlamlı öğrenme modeli, sosyal öğrenme modeli, bilgi-işleme modeli, işbirlikli öğrenme modeli, probleme/projeye dayalı öğrenme, Öğretim stratejileri, öğrenme stratejileri hakkında teorik ve uygulamaya dair bilgi edineceklerdir.
  • Kuram ve modellerin makale ve tezlerdeki yansımalarına dair bilgi edineceklerdir.
  • Davranışçı, bilişselci ve yapılandırmacı kuramlara ilişkin farkındalıkları artacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrenme, öğretme, teori/kuram ve modellerin kavram bilgisi
2 Davranışçı Kuram
3 Bilişselci kuram
4 Yapılandırmacı kuram
5 Tam öğrenme modeli, anlamlı öğrenme modeli
6 Sosyal öğrenme modeli
7 Bilgi işleme modeli
8 Ara sınav
9 İşbirlikli öğrenme modeli
10 Probleme/projeye dayalı öğrenme
11 Öğretim stratejileri
12 Öğretim stratejileri
13 Araştırmaları inceleme
14 Araştırma tasarlama
15 Araştırma tasarlama
16 Araştırma tasarlama
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 5 25
Proje ve Hazırlığı 4 4 16
Ödev ve Hazırlığı 6 6 36
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 6 6 36
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 6 6 36
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5