Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | EGT2016 | Öğrenme Psikolojisi | Zorunlu | 4 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | EGT2016 | Öğrenme Psikolojisi | Zorunlu | 4 | 5,00 | 3 | 0 |
Öğrenmenin temelleri ve öğrenme teorileri hakkında bilgi edinmek, davranışın temel dinamiklerini eğitim ekseninde kullanabilmek.
-
Dersin içeriği davranışsal, bilişsel ve yapılandırmacılık eksenli teorilerden oluşmaktadır. Öğrenmeyi etkileyen faktörler; Davranışcı Öğrenme Kuramı; Pavlov ve Klasik Koşullanma Kuramı; Yakınlık Kuramları: Watson ve Guthrie; Araçsal Koşullanma Kuramı: Tho
Ders kapsamında Yüz yüze, sunuş yolu ile öğretim, tartışma yöntemleri kullanılmaktadır. Ders süresince gerek ders sorumluları gerekse öğrenciler sunumlar yapmaktadırlar
STAJ UYGULAMASI YOKTUR
Türkçe
Ahmet SABAN, Öğrenme ve öğretme süreci, Nobel, 2002. Binnur YEŞİLYAPRAK (editör), Gelişim ve öğrenme psikolojisi, Pegem yayıncılık, 2003. Nermin ÇELEN, Öğrenme psikolojisi, İmge Kitabevi, 1999.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar |
2 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler |
3 | Davranışcı Öğrenme Kuramı |
4 | Pavlov ve Klasik Koşullanma Kuramı |
5 | Yakınlık Kuramları: Watson ve Guthrie |
6 | Araçsal Koşullanma Kuramı: Thorndike |
7 | Edimsel Koşullanma Kuramı: Skinner |
8 | Ara Sınav |
9 | Bilişsel Davranışcılık: Tolman |
10 | Sosyal Öğrenme Kuramı: Tolman |
11 | Bilişsel Kuramlar: Gestalt Teorisi |
12 | Bruner ve Öğrenme Kuramı |
13 | Gagne ve Bilgiyi İşleme Kuramı |
14 | Ausubel ve Anlamlı Öğrenme Kuramı |
15 | Humanist öğrenme kuramları |
16 | Genel konu tekrarları ve kuramlar arası karşılaştıramalar |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Proje ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Teorik Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ5 |